تاریخچه عطرسازی در جهان و تاریخ استفاده از عطر و ادکلن در ایران
تاریخچه عطرسازی در جهان و تاریخ استفاده از عطر و ادکلن در ایران
24 آذر 1400
تفاوت عطر و ادکلن
تفاوت عطر و ادکلن
25 آذر 1400

در سال‌های اخیر و به دلیل نوسانات قیمت ارز،‌ انواع برندهای ایرانی عطر و ادکلن به دلیل قیمت‌های مناسب‌تر نسبت به برندهای خارجی،‌ توانسته‌اند استقبال خوبی در بازار ایران داشته باشند. برخی از انواع عطر و ادکلن ایرانی ، به دلیل کیفیت بالا و رایحه دلپذیری که دارند، به عطر امضای بسیاری از افراد جامعه تبدیل شده‌اند. همین استقبال خوب از برندهای ایرانی عطر و ادکلن باعث شده است تا در سال‌های اخیر، هنرمندان و بازیگران زیادی اقدام به تولید عطرهایی با برندهای مخصوص خود بکنند. اگر می‌خواهید برترین برندهای عطر و ادکلن ایرانی را بشناسید، خواندن ادامه این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم.

عطر لیلا حاتمی

لیلا حاتمی، بازیگر توانمند و سرشناس ایرانی که سابقه حضور در جشنواره کن و دریافت جایزه‌های متعدد داخلی و بین‌المللی را در کارنامه کاری خود دارد، چند سال پیش و با همکاری شرکت فرانسوی پرفامز، اقدام به تولید عطر زنانه و مردانه «تهران» کرد. بسیاری از طرفداران این عطر معتقدند که دلیل همکاری لیلا حاتمی با کمپانی پرفامز، علاقه این شرکت فرانسوی به عناصر موجود در طبیعت و الهام گرفتن از روایح طبیعی برای تولید انواع عطر و ادکلن بوده است. به هر ترتیب اگر در میان برندهای ایرانی عطر و ادکلن به دنبال عطر سِت هستید یا انواع عطر و ادکلن ایرانی را می‌پسندید، می‌توانید عطر ایرانی مردانه یا زنانه «تهران» از برند لیلا حاتمی را انتخاب کنید. ادکلن زنانه تهران، یک عطر معتدل و با رایحه شرقی و گل‌فام است. این عطر برای خانم‌های جوان و با روحیه آرام، بسیار مناسب است. در عطر تهران زنانه از روایحی مانند گریپ‌فروت، فلفل، هلو، بنفشه، یاس، شکلات، وانیل،‌ نعناع هندی، خزه درخت بلوط و کارامل استفاده شده است. از این رو، می‌توان تهران زنانه را یک عطر زنانه مناسب، هم برای استفاده روزانه و هم برای مناسبت‌های رسمی در نظر گرفت. ادکلن مردانه تهران هم یک عطر ایرانی مردانه با طبع گرم است که با روایح تلخ و چوبی خود، طرفداران زیادی در میان آقایان خوش‌استایل و جوان پیدا کرده است. این عطر اصل مردانه می‌تواند برای استفاده روزانه در فصل‌های سرد سال، گزینه بسیار مناسبی باشد. در تهران مردانه از روایح دل‌فریبی همچون ترنج، هل، فلفل، سیب، نعناع هندی، انگور، کهربا، خزه درخت بلوط و خس‌خس استفاده شده است.

عطر مهران مدیری

مهران مدیری بازیگر، مجری و کارگردان برجسته ایرانی است که تقریبا بیشتر ما با کارهای طنز و اجراهای بی‌نظیر وی خاطره‌های شیرینی داریم. این چهره هنری پرطرفدار در سال گذشته اقدام به رونمایی از کلکسیون عطرهای خود کرد و چند نمونه عطر زنانه و مردانه را به بازار فرستاد تا بتواند نام خود را در میان برندهای ایرانی عطر و ادکلن مطرح کند. عطر ایرانی مردانه و زنانه کلوز آپ،  پلن،‌ مینور و رِ مینور، از برترین انواع عطر و ادکلن ایرانی از برند مهران مدیری هستند. عطرهای سری پلن و کلوز آپ، معروف‌ترین عطر و ادکلن های برند مهران مدیری محسوب می‌شوند. در عطر مردانه پلن،‌ با روایح معتدلی مانند لیموترش، گاردنیای یاسمنی، هلو، یاس، گشنیز، وانیل و نعناع هندی مواجه هستیم. پلن زنانه هم روایح معتدلی مانند ترنج، نارنگی ماندارین، پرتقال، سیب، نعناع هندی، سدر، یاس، فلفل، مشک، وانیل، چرم و عنبر را در خود جای داده است. عطر ایرانی مردانه کلوز آپ هم عطری معتدل است که روایح متنوعی همچون سدر، لابدانیوم، چوب گایاک، نعناع هندی، چوب صندل سفید، چوب کشمیر، مشک، کهربا و عود در آن خودنمایی می‌کنند. در ادکلن زنانه ایرانی کلوز آپ هم روایح دل‌انگیزی مانند ترنج، وانیل، انار، پرالین، مشک، کهربا، چوب صندل سفید و روایح چوبی شامه‌نوازی می‌کنند.

عطر نوید محمدزاده

نوید محمدزاده یکی از پرطرفدارترین بازیگران جوان و بسیار توانمند سینمای ایران است که در تیرماه سال 99 با رونمایی از 2 مدل عطر و ادکلن زنانه و مردانه با برند خود، پا به دنیای روایح جادویی گذاشت. نوید محمدزاده عطرهای «For Her» و «For Him» را با شعار تبلیغاتی: «بماند به یادگار، از من به تو»، به بازار عرضه کرد. ادکلن فور هیم یا عطر مردانه نوید محمدزاده در گروه بویایی معطر ادویه‌ای جای دارد. این عطر برای استفاده در مناسبت‌های رسمی مناسب‌تر است و با رایحه دل‌انگیز خود می‌تواند تمامی گروه‌های سنی را راضی نگه دارد. در عطر ایرانی مردانه نوید محمدزاده روایح لیموترش، ریحان،‌ برگ بنفشه، جوز، فلفل صورتی، نعناع هندی و خس‌خس در کنار یکدیگر چیده شده‌اند. عطر نوید محمدزاده زنانه یا همان ادکلن فور هِر، عطری گل‌فام و میوه‌ای با رایحه‌ای کاملا رسمی و مناسب برای خانم‌های کلاسیک‌پسند و دارای وقار و متانت زنانه است. این ادکلن کاملا شیک و رسمی، روایح دل‌نشینی همچون لیموترش، نارنج، زیره سبز، رز،‌گل صد تومانی، پرالین، مشک و سدر را در خود جای داده است.

عطر ریو کالکشن

ریوکالکشن جزو برندهای معروف و معتبر عطر در ایران است که طرفداران بسیار زیادی را هم به خود اختصاص داده است. شما همیشه می‌توانید در میان برندهای ایرانی عطر و ادکلن ، نام این عطر را به عنوان برترین برندهای عطر و ادکلن ایرانی ببینید زیرا بیشتر محصولات ریو کالکشن، هم قیمت مناسبی دارند و هم رایحه‌های دلپذیری را به مخاطب عرضه می‌کنند. این عطر و ادکلن ایرانی بیش از 100 محصول زنانه، مردانه و یونی در بازار دارد که برخی از آنها با استقبال بیشتری مواجه شده‌اند. در میان عطرهای مردانه ریو کالشن، عطرهایی مانند ریو آراس،‌ ساواج، فورنایت، بلو دِ ریو و نویر دِ ریو اسپرت، محبوبیت بیشتری به عنوان یک عطر ایرانی مردانه دارند.در میان انواع عطر و ادکلن زنانه این برند هم عطرهایی مانند ریو گود لیدی، بلک پاپیون، ریو جادار، دکلت و ریو الین درخشش بیشتری به عنوان یک عطر ایرانی زنانه داشته‌اند.

عطر ژک ساف

در میان برندهای ایرانی عطر و ادکلن ، برند ژک ساف همواره در گروه برندهای پرطرفدار قرار داشته است. شرکت الیزه کیش که از سال 2001 فعالیت خود در زمینه تولید عطر و ادکلن را آغاز کرد، نام ژک ساف پاریس را برای مجموعه عطر و ادکلن های زنانه و مردانه خود برگزید. ژک ساف پاریس بیش از 50 عطر و رایحه در بازار ایران دارد تا بتواند سلیقه‌های متفاوت مشتریان خود را پوشش بدهد. قیمت مناسب عطر و ادکلن ایرانی ژک ساف در کنار تنوع محصولات جیبی این برند باعث شده است تا استقبال خوبی در بازار ایران داشته باشد. از طرف دیگر، ژک ساف با تولید عطرهایی با پخش بو و ماندگاری بالا، به خوبی توانسته است تا کیفیت و مرغوبیت محصولات خود را به رخ بکشد. ژک ساف ویکتور، سافاری،‌ داوینچی و دارک ماسک، ‌جزو محبوب‌ترین انواع ادکلن مردانه این برند هستند. ژک ساف سافاند، سوییت لاو، اومنیا پینک سافاری و نایت ویش فانتزی هم جزو محبوب‌ترین‌های زنانه از این برند عطر و ادکلن ایرانی به حساب می‌آیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم