معرفی نت بویایی گل سرخ
معرفی نت بویایی گل سرخ
8 آذر 1400
معرفی نت بویایی یاس
معرفی نت بویایی یاس
8 آذر 1400
نمایش همه
معرفی گروه بویایی شرقی

معرفی گروه بویایی شرقی

هر چند که دسته‌بندی گروه‌های بویایی برای عطرها، اتفاقی نسبتا نوین به حساب می‌آید، اما در این بین، نمی‌توانیم قدمت و سابقه گروه بویایی عطرهای شرقی را نادیده گرفت. گروه بویایی شرقی در اروپا و آمریکا طرفداران زیادی دارد. دلیل پرطرفدار بودن این گروه بویایی، استفاده از ترکیب ادویه‌های مختلف است. وجود ادویه‌ها در گروه بویایی شرقی، باعث جذاب و گیرا شدن عطرهایی می‌شود که جزء این دسته هستند. این گروه بویایی شامل عناصری است، که از دیرباز در تاریخ چند هزار ساله عطر به صورت بخور حضور داشته‌اند. بعدتر، زمانی که عطرها به صورت مایع تولید شدند، همین عناصر، به عنوان عناصری کلیدی در عطرها به کار رفتند. 

دسته‌بندی گروه بویایی شرقی چگونه است؟

مهم‌ترین ویژگی گروه بویایی شرقی، گرما، گیرایی و دعوت کنندگی آن است. گروه بویایی شرقی روی فضای اگزوتیک و غنای احساسی تاکید دارد و از ترکیباتی با نت‌های قدرتمند حیوانی مانند مشک، نت‌های شیرینی مانند وانیل، نت‌های انگمی (صمغ) و درختی مانند عود و سندل به دست می‌آید. عطرهای این گروه بویایی براساس ترکیب نت‌های مختلف به پنج زیر گروه به ترتیب زیر تقسیم می‌شوند.

شرقی وانیلی

عطرهای شرقی وانیلی، در واقع شاه عطرهای گروه بویایی شرقی به حساب می‌آیند. به هنگام استشمام این گروه عطرها، معمولا رایحه‌ای همچون وانیل داغ، وانیل سوخته یا شکلات سوخته به مشام می‌رسد. عطرهای شرقی وانیلی، رایحه‌ای بسیار شیرین، گرم و در عین حال کمی تلخ هستند. این گروه از عطرها، عموما دارای رایحه‌ای شیرین و خوشمزه است که ناشی از ترکیب نت‌های شرقی مانند چوب‌ها، رزین‌ها، مشک، گل‌ها و آکورد کهربا با نت‌هایی از بستر وانیلی همچون وانیل، کارامل و آکوردهایی مانند کیک، کرم بروله، بیسکوییت، خامه و شیر، مارشمالو، تافی، شکر، شکلات، عسل، بادام، کره و شکلات پرالین تشکیل هستند. اغلب عطراهای این دسته دارای حسی خوراکی مانند و شیرین هستند و به همین دلیل طرفداران زیادی دارند.

ادو تویلت تیری موگلر من پور هاوانا مردانه

ادو تویلت من پور هاوانا، یکی دیگر از فلنکرهای سری عطرهای ای من از برند فرانسوی تیری موگلر است که در سال 2011 رونمایی شد. در واقع ای من پیور هاوان نهمین نسخه‌ این مجموعه است که طبق معموا با استقبال زیادی روبه‌رو شد. فرمولاسیون پرطرفدار و حرفه‌ای این عطر مردانه رایحه‌ای گرم از گروه بویایی شرقی وانیل دارد که توسط عطرسازی به نام ژاک هاکلیه (Jacques Haclier ) طراحی شد. هرم بویایی اکسیر عطر با رایحه تازه توتون و تنباکو شروع و با گرمی عنبر به پایان می رسد. البته در این میان نباید از اثر نافذ و گیرای وانیل و پوست میوه کاکائو غافل شد. خط بوی گرم و شیرین این ادوتویلت مردانه، یک انتخاب به‌جا و مناسب برای استفاده در فصل‌های سرد سال بوده و بیشتر اسپورت و روزمره است. من پور هاوانا حال و هوای خوردن یک لیوان شکلات داغ و کیک وانیلی در دل طبیعت و هوای سرد با نمناک پاییزی را به شما منتقل می‌کند.

شرقی گلی

جذاب ترین زیرمجموعه در گروه بویایی شرقی، مربوط به رایحه‌های شرقی گلی می‌شود. عطرهای این دسته ترکیبی زیبا از گل‌ها دارند و معمولا دارای رایحه‌ای گرم، شیرین، سنگین، کمی تند، بسیار شیک، اشرافی و جذاب هستند. این گروه بویایی به دلیل ترکیبات گلی یا فلورالی که دارند، گرایش بیشتری به زنانگی از خود نشان می‌دهند. اکثریت این گروه بویایی را گل‌هایی با ترکیبات ایندولیک مانند گاردنیا، گل مریم، یاس و از این دسته گل‌های سفید تشکیل می‌دهند. در کنار نت‌های شرقی، ترکیب گل‌های پودری همچون زنبق یا هلیوترپ نیز قرار می‌گیرد.

ادو پرفیوم تام فورد بلک ارکید مردانه/زنانه

ادو پرفیوم تام فورد بلک ارکید محصولی پرطرفدار و شناخته شده از برند آمریکایی تام فورد است که توسط شرکت جیوودان طراحی و در سال 2006 رونمایی شد. عطر بلک ارکید تام‌فورد که در ابتدا به عنوان محصولی زنانه عرضه شده بود اما همه جا آن را به عنوان محصولی مردانه،زنانه معرفی میکردند تا اینکه در کمال ناباوری این کار در سایت تام فورد نیز در گروه عطرهای مردانه قرار داده شد. با این حال بلک ارکید با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و توانست توجهات بسیاری را به خود جلب کند. بلک ‌اورکید از عجیب‌ترین و نادرترین عطرهای موجود هست که ماندگاری آن بسیار قابل قبول بوده و فقط کافیست یک اسپری ملایم کنید تا کل روز از آن لذت ببرید. البته نه یک روز معمولی؛ روزی که مهمانی یا ملاقات ویژه‌ای در پیش دارید. این عطر قبل از ورود حضور شما را اعلام می‌کند و بعد از رفتن بوی شما را برای مدتها برای بقیه باقی می‌گذارد. فرمولاسیون شرقی گل‌دار این ادوپرفیوم زنانه احساس جوانی را در وجود هر کسی زنده می‌کند چرا که روح احساسی و بلند پرواز شما را در چنگ خود می‌گیرد. وقتی آکوردهای غااب ادویه‌ای و شیرین با هم به ملاقات روایح خاکی و بالسامیک می‌روند، رایحه‌ای گرم و شیرین را خلق می‌کند که بسیار نادر، شیک و خاص است . بافت عطر همانند حجاب گرمی از کهربا و بخور به همراه شکلات تلخ، بدن شما را می‌پوشاند و برای استفاده در فصل‌های سرد سال فوق‌العاده است.

شرقی فوژه

فوژه از واژه فرانسوی Fougere به معنی سرخس گرفته شده و شامل نت‌هایی از اسطوخودوس، گل شمعدانی، خزه و چوب است.عطرهای قرار گرفته در زیرمجموعه فوژه همگی دارای یک ویژگی مشترک هستند، در ترکیب این عطرها، کومارین نقش بارزی ایفا می‌کند. این نت، باعث ایجاد حالتی مخملی، کمی علفی، سبز و گرم می‌شود. آکورد فوژه فضایی غربی و اروپایی دارد و همین باعث می‌شود، که کمتر از سایر دسته‌بندی‌های این گروه بویایی، به شرق گرایش دارند. عطرهای این گروه اغلب مردانه هستند و رایحه‌ای تند، پودری، رسمی و تا حدی کلاسیک دارند. این عطرها معمولا بوی خاک می‌دهند ورایحه بعضی از آن‌ها نیز همچون رایحه انواع داروها، تلخ هستند.

ادو تویلت جوپ هوم مردانه

عطر هووم  از برند آلمانی جوپ،‌ یک عطر قدیمی به حساب می‌آید، که در سال ۱۹۸۹ توسط عطرسازی به نام مایکل آلمایراک (Michel Almairac) طراحی و به بازار عرضه شده است. این عطر، شاید برای بسیاری از افراد نوستالژیک و یادآور عطر و بوی خوش حضور پدران و پدربزرگان‌شان باشد. ادوتویلت جوپ هوم در گروه بویایی شرقی فوژه قرار می‌گیرد و در ترکیب با گل‌های تازه، رایحه‌ای متفاوت، مردانه و جذاب را با پخش بوی بالا به نمایش می‌گذارد. Joop Homme از معدود عطرهای مردانه‌ای است، که با وجود داشتن غلظت ادوتویلت، ماندگاری و پخش بوی بسیار بالایی دارد و همین موضوع، باعث محبوبیت بیشتر آن در بین مردان شیک‌پوش و به خصوص آقایان میانسال شده است. استفاده از این ادوتویلت مردانه ماندگار و قوی آلمانی، به دلیل رایحه گرم و تندی که دارد، در فصل‌های سرد و خنک مانند شب‌های بهاری، پاییز یا زمستان توصیه می‌شود. این عطر قدیمی، به دلیل محبوبیت بالایی که دارد، هنوز که هنوزه پس از گذشت سال‌ها، باز هم تولید می‌شود و طرفداران خاص زیادی را در بین آقایان در سنین مختلف دارد.

شرقی چوبی

ترکیبات قرار گرفته شده در گروه بویایی شرقی چوبی، رابطه بسیار نزدیکی با منشا اصلی خود، یعنی عطرهای شرقی دارند. قلب اصلی این عطرها، عناصر قدرتمند و تشکیل‌دهنده عطرهای شرقی است و با وجود نت‌های چوبی غنی‌تر شده‌اند.  در ترکیب عطرهای شرقی چوبی از چوب‌های گرم و چگال مانند گائیاک، عود، سندل و وتیور به طور متداول استفاده می‌شود. نت‌های چوبی سوزنی برگ مانند سدروس، کاج، نراد و سرو، معمولا رایحه‌ای با پیش زمینه شرقی چوبی و رزینی را ایجاد می‌کنند. علاوه بر نت‌های چوبی، آکوردها و نت های بخور که گرایش چوبی دارند، نیز در ساختار عطرهای گروه شرقی چوبی به کار می‌روند. در این گروه، رایحه‌های قالب بر عطرهای عموما تلخ و شیرین هستند. عطرهای قرار گرفته در این گروه، گرمایی عمیق و سنگین دارند. جالب است بدانید، که اغلب عطرهای این گروه مردانه به حساب می‌آیند.

ادوتویلت کلوین کلاین آبسشن مردانه

این عطر مردانه یک سال بعد از نسخه زنانه‌اش، در سال ۱۹۸۶ توسط کمپانی آمریکایی کالوین کلاین به بازار عطر و ادکلن مردانه معرفی شد و برنده جایزه FiFi شد. این جفت عطر از محبوب ترین و پرطرفدارترین سری عطرهای کمپانی CK در دهه ۸۰ هستند. طبع گرم و دوستانه آبسشن مردانه مانند حس ‌و حال پوشیدن ژاکتی نرم و گرم زیر باران پاییزی، دلچسب است و با روحیات مردان جوان خوش ‌مشرب و صمیمی سازگار است. آبسشن مردانه دارای رایحه‌ای چوبی و شرقی است که به دستان هنرمند عطار نام‌آشنایی به ‌نام باب اسلیتری (Bob Slattery) طراحی شد. ظاهر ساده شیشه این عطر توسط فردی به ‌نام پیر داینند (Pierre Dinand) طراحی شده و در زمان معرفی‌اش به عنوان یکی از لوکس‌ترین و مدرن‌ترین شیشه‌های دنیا شناخته شد. آکوردهای غالب ادویه‌ای پرحرارت، بالسامیک و چوبی این ادوتویلت مردانه را در گروه بویایی شرقی چوبی طبقه‌بندی می‌کنند و در نهایت رایحه‌ای گرم و تند به این عطر می‌بخشند. پخش بو و ماندگاری قابل قبول این عطر با توجه به قیمت مناسب و اقتصادی‌اش بسیار راضی کننده است و برای استفاده روزمره در روزهای خنک و فصل‌های سرد سال پیشنهاد می‌شود.

شرقی ادویه‌ای

نت‌های ادویه‌ای در ساختار کلی عطرهای شرقی نقش مهم و موثری دارند. این نت‌ها فضای گرم، عمیق و نسبتا شیرینی را  برای شکل‌گیری هویت شرقی فراهم می‌کنند. نت‌های بارز استفاده شده در ترکیبات شرقی ادویه‌ای شامل دارچین، زیره، میخک، جوزهندی، زردچوبه، زعفرون و سایر آکوردهای ادویه‌ای هستند. استفاده از این نت‌ها یا آکوردها، با توجه به شدت و میزان استفاده از آن‌ها در ترکیب عطرها، می‌توانند گرم یا مایل به خنکی باشند. در عطرهای اشرقی ادویه‌ای، از هل، زنجبیل، دارچین و جوز بیش از سایر گروه‌ها استفاده شده می‌شود. رایحه عطرهای شرقی ادویه‌ای بسیار تند، سنگین، موقر، شیک و نیمه کلاسیک است.

پرفیوم جورجیو آرمانی کد پروفومو مردانه

دوازده سال پس از ارائه اولین آرمانی کد از سوی خانه عطر جورجیو آرمانی، عطر آرمانی کد پروفومو در سال ۲۰۱۶ به بازار جهانی عطرهای مردانه عرضه شد که در هنگام استشمام متوجه رایحه جدید آن خواهید شد. چهره تبلیغانی این عطر، کریس پاین هنرپیشه خوش چهره و معروف هالیوودی است که ا اجرای بی‌نظیر خود، توجه مردان حاص پسند زیادی را به سمت این محصول ایتالیایی معطوف کرد. تلفیق هماهنگ و همگون این نت‌ها از لباس رسمی و مخصوص مهمانی جورجو آرمانی الهام گرفته و سمفونی فاخری را رهبری کرده که با رایحه قوی و جذاب خود دنیای عطر را در سایه حضور خویش به تعظیم وادار کرده است. رایحه عطر آرمانی کُد پروفومو؛ گرم و کاملا مردانه و جذاب بوده که نت‌های غالب آن دانه تونکا، کهربا و چرم می‌باشند و برای پاییز و زمستان های سرد توصیه می‌شود. به طور کلی آنچه که از فرمولاسیون هنرمندانه این اکسیر جذاب به مشام می‌رسد طبع گرمی دارد که در کش و قوی با روایح تند و شیرین خود، یک ترکیب شرقی تند را خلق کرده است. به همین خاطر پوشیدن این عطر مردانه در هوی سوزناک پاییزی و یا برف و بوران‌های زمستانی به شدت مناسب است و با رقص تند رایحه شرقی خود، امنیت و شادابی عجیبی را به وجود شما منتقل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم