چرا خاطره عطرها فراموش‌ نشدنی است؟
چرا خاطره عطرها فراموش‌ نشدنی است؟
13 اسفند 1401
الیور پولژ عطر ساز جوان و شیک شنل
الیور پولژ عطر ساز جوان و شیک شنل
20 اسفند 1401
نمایش همه

کدام روایح مناسب کودکان هستند؟

کدام روایح مناسب کودکان هستند؟

کدام روایح مناسب کودکان هستند؟

در هر رابطه والد و فرزندی، زمانی فرا می‌رسد که فرزند کوچک شما می‌خواهد دقیقا مثل شما باشد. او شما را زیر نظر می‌گیرد تا ببیند شما هر روز چطور آماده می‌شوید. شما را تماشا می‌کند که لباس‌هایتان را انتخاب می‌کنید، آرایشتان را انجام می‌دهید، کمی رژگونه روی صورت‌تان و مقداری برق لب برای شاداب به‌نظر رسیدن‌تان می‌زنید.

روزی از همین روزها خواهید دید که فرزند کوچک‌تان دقیقا رفتارهای شما را تقلید می‌کند، مانند شما لباس می‌پوشد، از لوازم آرایش شما استفاده خواهد کرد و احتمالا کمی از عطر شما را نیز بر روی لباس خود می‎خواهد. همه ما این را می‌دانیم که این بخشی از کودک بودن است و به فرزندمان اجازه انجام این کارها را می‌دهیم.

این مرحله از زندگی در سنین کودکی، چیزی بسیار خاص است و می‌توان در طول آن خاطرات مادام العمری ساخت. بنابراین، اگر فرزندتان تصمیم گرفته که برای اولین لحظه واقعی شیک و آراسته بودن خود اقدام کند، پیشنهاد می‌کنیم با چیزی ساده شروع کنید، مانند یک عطر ملایم!

حس و حال اولین عطر خود در هشت یا ده سالگی خود را به‌یاد دارید؟ هیجان و مسئولیتی که با چنین هدیه خاصی همراه بود را به یاد بیاورید. اگر فکر می‌کنید این زمان برای کودک دلبند‌تان نزدیک است، مقاله‌ای را مبنی بر انتخاب یک رایحه سبک و مناسب سن آنها را برای شما آماده کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند راحت‌تر برای عزیزتان خرید کنید.

چگونه عطر کودکانه را انتخاب کنیم؟
چگونه عطر کودکانه را انتخاب کنیم؟

چگونه عطر کودکانه را انتخاب کنیم؟

قطعا خیلی خوب می‌دانید که انتخاب یک عطر می‌تواند دشوار باشد، و بسیار پیچیده‌تر از انتخاب یک تکه لباس است. در واقع، عطر جدا از اینکه یک اکسسوری ساده است، به عنوان یک بسط واقعی شخصیت نیز عمل خواهد کرد. دوران کودکی دوره‌ای مهم از کشفیات است و نوجوانی مرحله‌ای از زندگی است که، کودک راه خود با آن کشفیات مشخص می‌کند. در طی آن شخصیت رشد می‌کند و خود را نشان می‌دهد.

بنابراین بسیار مهم است که عطری را انتخاب کنید که مناسب شخصیت نوجوان یا کودکی باشد که می‌خواهید آن را به او ارائه دهید. عطری که به خوبی انتخاب شده باشد مانند پوست دوم عمل می‌کند، با نت‌هایی که بر اساس PH پوست تغییر می‌کند. بنابراین پیش بینی تکامل عطری که توسط یک کودک یا نوجوان استفاده می شود و پیدا کردن عطر مناسب از اولین خرید دشوار است. مهمتر از همه، باید بدانید که هیچ‌وقت یک عطر تصادفی مورد پسند واقع و انتخاب نمی‌شود.

وقتی عطری ما را مجذب می‌کند، یا به ما احساسی خاص می‌دهد، به این دلیل است که با میراث بویایی ما مطابقت دارد. میراث بویایی ما مجموع تمام تجربه‌های بویایی و چشایی ثبت شده در گذشته است. این میراث از سنین بسیار پایین، قبل از 7 سالگی، ساخته شده است. روایح مانند تصاویر در حافظه ما تثبیت می‌شود و سپس از طریق تجربیات، سفرها، تماس با طبیعت، مزه‌ها و سایر اکتشافات بویایی و چشایی که انجام می‌دهیم، غنی می‌شود.

با این حال، برای انتخاب عطر مناسب برای یک نوجوان یا کودک، ابتدا باید مشخص کنید که این عطر باید متعلق به کدام خانواده بویایی باشد. این تشخیص بسته به‌ نوع شخصیت کودک شما و البته سلیقه بویایی خود شما انجام خواهد شد. اولین‌ها همیشه سخت و دشوار هستند، اما با کمی تمرین متوجه سلیقه بویایی فرزندتان خواهید شد.

کدام نت برای عطر کودکانه مناسب است؟
کدام نت برای عطر کودکانه مناسب است؟

کدام نت برای عطر کودکانه مناسب است؟

اگرچه عطر کودکان نیز بسیار شبیه عطرهای بزرگسالان و با همان نت‌ها و روایح هستند؛ اما عطرهای مخصوص کودکان با استفاده از نت‌هایی ساخته می‌شوند که ما را به گذشته می‌برند. در ادامه روایح و نت‌های پرکاربری که بیشتر در عطرهای کودکان و نوجوانان یافت می‌شود آورده شده است:

نت های شیرین برای رایحه ای دلپذیر

هیچ چیز برای عطر کودکان بهتر از رایحه ای نیست که از قبل می شناسند و دوست دارند! برخی از عطرهای کودکان، به ویژه آنهایی که برای کودکان کوچک‌تر هستند، از روایح آشنایی برای آنها ساخته شده‌اند. معمولا عطرهای آنها از روایحی شیرین مانند کارامل، آدامس و آب نبات پنبه هستند. زیرا این نوع روایح کودکان را به یاد موقعیت‌های خاص مانند پارک‌های تفریحی یا جشن تولد انداخته و استفاده از عطر را برای آنها دلپذیر و سرگرم کننده می‌کند.

نت‌ گل‌ها و گیاهان طبیعی

اگر کودک شما به روایح طبیعی علاقه دارد، ممکن است عطرهایی را دوست داشته باشد که دارای نت‌هایی از اسطوخودوس، شکوفه پرتقال، پیچ امین الدوله و یا بادام هستند. این نت‌ها اغلب در کرم‌ها و لوسیون‌های کودک استفاده می‌شوند، بنابراین ممکن است بچه‌ها آن‌ها را از دوران کودکی خود به یاد داشته باشند.

نت‌های مرکباتی

عطرهایی با رایحه مرکبات بهترین راه برای داشتن انرژی و نشاط در طول روز هستند. این عطرها معمولا شامل نت‌های گریپ فروت، پرتقال و نارنگی به همراه لیمو هستند. به طور معمول، این عطرها برای بچه‌های کمی بزرگتر، آنهایی که در سال‌های پیش از نوجوانی یا نوجوانی قرار دارند، مناسب‌تر هستند.

نت‌های میوه‌ای

بسیاری از کودکان عاشق عطرهای میوه‌ای مانند تمشک، هلو و موز هستند که یادآور تنقلات و خوراکی‌های خوشمزه آنها در لحظات فراغت و شادی‌شان است. این روایح میوه‌‌ای که تداعی کننده حال و هوای تابستان و تعطیلات از، حس و حال خوبی را در کودک ایجاد می‌کند. استفاده از روایح میوه‌ای و عطرهای مرکباتی روشی ایده‌آل برای ایجاد انگیزه در هیولای کوچک شما در صبح!

آیا عطر کودک بی‌خطر است؟
آیا عطر کودک بی‌خطر است؟

آیا عطر کودک بی‌خطر است؟

عطر کودک برای هر کودکی در هر سنی، حتی کودکان نوپا، کاملا بی‌خطر است و پوست کودک شما را تحریک نمی‌کند زیرا بر پایه آب است و الکلی ندارد. شما می‌تواند از همان عطر کودکی خود برای کودک دلبند‌تان استفاده کنید. این کار شما پیوندهایی را ایجاد و تقویت می‌کند که خاطرات لذت بخش کودکی را تداعی می‌کند. امروزه بسیاری از برندهای زیبایی و مد، ست عطرهای ترکیبی کودک و مادر را ارائه می‌دهند.

راهنمای خرید عطر کودکانه

زمانی که قصد خرید عطر برای کودکان را داشته باشید، با تعداد زیادی از عطرهای کودکان روبه‌رو خواهید شد که قطعا انتخاب در بین آنها کار آسانی نخواهد بود. اما همانطور که برای خرید عطر برای بطرگسالان فاکتورهای کلی وجود دارد، برای کودکان نیز اینگونه خواهد بود.

روی عطرهایی با روایح آشنا تمرکز کنید

ساده‌ترین روش این است که به روایح مورد علاقه او توجه کنید و آنها را یاد داشت کنید. برای مثال خوراکی‌هایی که او را هیجان زده می‌کند را مورد بررسی قرار دهید. از فضاهایی که به او آرامش و حس خوشحالی می‌دهد غافل نشوید. همانطور که می‌دانید هر عطری فضا و حس و حال خاص خودش را دارد. بنابراین عطر کودک را بر اساس فضا مورد علاقه او انتخاب کنید.

عطرهای طبیعی با مواد شیمیایی کمتر انتخاب کنید

شما همیشه بهترین‌ها را برای فرزند عزیزتان می‌خواهید، بنابراین مطمئن شوید عطری که انتخاب می‌کنید هیچ ماده مضر و شیمیایی ندارد! با انتخاب عطرهایی با درصد بالایی از مواد طبیعی، بهترین عطر ممکن را انتخاب کرده‌اید و از هرگونه مواد بحث برانگیز خودداری کرده‌اید. به یاد داشته باشید که یک عطر بدون رنگ یا فیلتر UV انتخاب کنید که یک گزینه ایده‌آل برای تضمین ایمنی کودک شما است!

یک عطر کودکانه سازگار با محیط زیست

این یک ایده عالی است تا در حین آموزش شیک پوشی و زیبایی به کودک خود آموزش دهید تا نسبت به محیط زیست دغدغه‌مند باشد و مواد پایدار را بشناسد. برای مثال، عطری را انتخاب کنید که بطری آن واقعا پایدار باشد؛ عطری را در یک بطری شیشه‌ای 100٪ قابل بازیافت و بسته بندی شده در مقوای بازیافتی انتخاب کنید. با این روش به کودک خود می‌آموزید که چگونه از پوشیدن عطر و در عین حال محافظت از سیاره زمین لذت ببرد! پس از اتمام عطر، به کودک خود کمک کنید بطری شیشه‌ای و بسته بندی مقوایی را بازیافت کند!

کودکان چگونه باید عطر بزنند؟
کودکان چگونه باید عطر بزنند؟

کودکان چگونه باید عطر بزنند؟

حال که برای فرزند عزیزتان عطری مناسب سن و شخصیت او انتخاب کردید، نوبت استفاده از عطر فرا می‌رسد. ممکن است با خود فکر کنید هنوز مطمئن نیستید که چگونه از پوست ظریف او محافظت کنید؟ و یا ترس دارید عطر را در محل‌هایی اشتباه ماند چشم و یا دهان خود اسپری کند؟ نگران نباشید، در ادامه چند راهکار برای آموزش پوشیدن عطر را به شما عزیزان ارائه داده‌ایم تا همیشه کودک‌تان خوشبو و آراسته به‌نظر برسد.

لباس‌هایشان را خوشبو کنید

بچه ها ممکن است با اسپری کردن عطر، و دیدن عمل و سازوکار اسپری بر روی خود کمی مجذوب شوند؛ بنابراین بهتر است به آنها یاد دهید که چگونه این کار را انجام دهند. یکی از گزینه‌ها این است که به آن‌ها کمک کنید تا علاوه بر روی آستین‌ها، چند قطره را روی قسمت یقه لباس‌شان نیز اسپری کنند.

اسپری کردن عطر روی لباس، از پوست آنها در صورتی که حساسیت خاصی داشته باشد، محافظت می‌کند. همچنین می‌توانید در زمستان کمی از عطر را روی شال یا کلاه آنها اسپری کنید تا همیشه از روایح عطر مورد علاقه خود لذت ببرند.

ابری از عطر ایجاد کنید

ایجاد کردن یک ابر یا مه از عطر کاری است که بزرگسالان نیز انجام می‌دهند. کمی عطر را در هوا اسپری کنید، تا کودک شما بتواند برای گرفتن عطر به جلو و عقب راه برود. به آنها کمک کنید تا این کار را به مرور یاد بگیرند و بدون شما این عمل را انجام دهند؛ این یک راه عالی برای خوشبو کردن کودک شما از سر تا پا است!

موهای فرزندتان را خوشبو کنید

شاید شنیده باشید که عطر را نباید روی موها استقاده کرد. درست است، اما از آنجایی که عطر کودکان حاوی الکل نیست، پس ضرری برای موها ندارد و خشکی اسجاد نخواهد کرد. پس می‌توانید کمی عطر را روی شانه یا برس اسپری کنید و موهای او را حالت دهید. هنگامی که نسیم ملایم بهاری لابه‌لای موهای کوچولوی شما می‌وزد، مقداری از عطر را آزاد می‌کند. فرزندتان با این روش ایده آل، دوستان خود را تحت تاثیر قرار خواهد داد!

معرفی عطرهای محبوب کودکانه

اگر کودک‌تان از عطرهای خود به عنوان بخشی از بازی، استفاده می‌کند، او را تشویق کنید که روایح مختلف را برای لباس‌های مختلف امتحان کند. با این روش خواهید دید که چگونه عطر بر شخصیت کودکان تأثیر می‌گذارد. این طرز فکر حتی می‌تواند در مورد لباس پوشیدن و استفاده از وسایل دیگر نیز صدق کند.

عطر می‌تواند به کودک شما کمک کند تا در خلق و خوی خاصی قرار بگیرد، مانند رایحه مرکبات که به او کمک می‌کند احساس شادی، نشاط و انرژی کند. صرف نظر از اینکه کودک‌تان کدام نوع رایحه را انتخاب می‌کند، مطمئن شوید که لیست مواد تشکیل دهنده را به‌خوبی مورد بررسی قرار داده باشید. بهترین کار این است که عطری را انتخاب کنید که تا حد امکان از مواد طبیعی بیشتری ساخته شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم