صنعت عطرسازی چیست؟
صنعت عطرسازی چیست؟
10 شهریور 1402
فرشته‌ها و سیب‌ها | عطر آنجل موگلر
فرشته‌ها و سیب‌ها | عطر آنجل موگلر
27 شهریور 1402
نمایش همه

چرا داشتن یک مدل عطر کافی نیست؟

چرا داشتن یک مدل عطر کافی نیست؟

عطر هزاران سال است که محبوب بشر بوده است. قدیمی‌ترین عطری که تا به امروز کشف شده به ۴۰۰۰ سال قبل بازمی‌گردد. این کشف نشان دهنده علاقه انسان به آراستگی و معطر بودن را نشان می‌دهد. در گذشته، بسیاری از زنان و یا مردان تنها در مناسبت‌های خاص عطر می‌زدند و فقط تعداد کمی از آن‌ها، به صورت روزانه از عطر استفاده می‌کردند.

امروزه اما، هم خانم‌ها و هم آقایان به‌طور منظم هر روز از یک عطر استفاده می‌کنند. زیرا معطر بودن، احساس فوق‌العاده‌ای دارد و آنها را جذاب‌تر و زیباتر در اجتماع نشان خواهد داد! دلایل مختلفی وجود دارد که زنان و مردان سال‌ها از یک عطر استفاده می‌کنند، زیرا پیدا کردن عطری که با آن احساس راحتی، جذابیت، شادی، شادابی و زیبایی داشته باشند کار آسان نیست.

بنابراین، هنگامی که “ماهیت امضای خود” را پیدا کردید، تغییر عطر کاری دشوار خواهد بود که نیاز به صبر و حوصله دارد.اما سوال بزرگی که برای بحث در این زمینه وجود دارد این است که آیا باید همیشه از یک عطر استفاده کرد یا استفاده از عطرهای متفاوت می‌تواند گزینه بهتری باشد؟

در حقیقت پاسخ روشنی برای این سوال وجود ندارد، در بیشتر موارد این به ترجیحات شخصی هر فرد مربوط می‌شود. اما امروز ما قصد داریم به برخی از دلایلی که شما را قانع می‌کند تا چند عطر برای استفاده داشته باشید، در این مقاله اشاره کنیم.

مزایای داشتن یک عطر خاص به عنوان امضای شخصی
مزایای داشتن یک عطر خاص به عنوان امضای شخصی

مزایای داشتن یک عطر خاص به عنوان امضای شخصی

پوشیدن یک عطر هر روز می‌تواند پیشنهاد خیلی خوبی باشد. مرلین مونرو نیز سال‌ها پیش اعلام کرده بود که همیشه تنها با پوشیدن شانل شماره 5 به رختخواب رفته و نام او همیشه با این عطر نمادین گره خورده است!.. . هنگامی که عطر مورد علاقه خودتان را پیدا کردید، هر زمان که اعتماد به نفس شما نیاز به تقویت داشته باشد، با چند اسپری و پوشیدن روایح دلخواه‌تان این کار را خواهید کرد.

اخیرا یک نظرسنجی نشان داده است که ۹۰٪ از زنان با استفاده از عطر دلخواه‌شان خود احساس اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنند. حتی برخی از آنان سطح اعتماد به نفس خود را در حد “توانایی اداره جهان” توصیف کردند. عطری که مورد علاقه شماست، به شما احساس خوبی می‌دهد و شما را پر از اعتماد به‌نفس و انرژی مثبت می‌کند.

با داشتن یک عطر همیشگی لازم نیست که هر روز برای بیرون آمدن از خانه لحظات ارزشمندی را برای اینکه کدام عطر برای استفاده بهتر است، تلف کنید. انتخاب یک عطر به عنوان امضا زمان می‌برد و صبر و حوصله می‌طلبد، زیرا به عنوان امضا شخصی، باید متناسب با شخصیت شما باشد. استفاده از عطر همیشگی و دائمی باعث می‌شود که روایح آن به خوبی به رسمیت شناخته شود و عطر شما در خاطرات دیگران باقی بماند.

اگر عطر همیشگی خود را بپوشید، مردم آن را می‌شناسند و آن را به یاد می‌آورند؛ دوستان و همکاران شما می‌دانند چه زمانی وارد اتاق شده اید، حتی بدون اینکه شما را ببینند. بهترین رایحه برای امضا شخصی و عطر همیشگی، رایحه‌ای سبک، اما ماندگار و متمایز است، بنابراین به یاد ماندنی است. به عنوان مثال برای مردان، عطرهای کلاسیک شامل عود وود، بلک ارکیده، آونتوس و ساواژ است.

چرا باید عطرهای مختلف با روایح مختلف داشته باشیم؟

چرا باید عطرهای مختلف با روایح مختلف داشته باشیم؟

نکته مهمی که در همین ابتدای کار باید بدانید این است که امتحان کردن یک عطر جدید به به معنای کنار گذاشتن برندی را که دوست دارید نیست. بلکه به معنای باز کردن دریچه‎ای جدید به روی عطرهای دیگری است که می‌توانند در مناسبت‌های خاص و مختلف شما را همراهی کنند.

زیرا صنعت عطرسازی همیشه در حال پیشرفت است و خلاقیت های جدیدی را تولید و ارائه می‌کند. یعنی با ظهور عطرهای جدید، نمی‌توانید بفهمید که آیا همیشه به همان عطر وفادار هستید یا خیر. از طرفی انسان در هر دوره از عمر خود، سلایق و رفتارهای جدیدی را تجربه خواهد کرد که ممکن است سال‌های قبل از انجام آنها امتناع می‌کرد. این تغییر عادات و سلایق، شامل بویایی نیز می‌شود.

به طور متوسط هر سه سال یک بار در انسان، تغییر بویایی ایجاد می‌شود و شاید عطری که دیروز شما را به وجد می‌آورد، امروز تقریباً شما را دفع کند!.. . البته لازم به ذکر است که در بعضی موارد نیز ممکن است که عطرسازها مواد تشکیل دهنده عطرها را تغییر دهند. پس، اگر عطر مورد علاقه‌تان مانند سابق شما را جذب نمی‌کند، شاید وقت آن رسیده است که چیز دیگری را امتحان کنید.

بویایی تنها یکی از حواس ما است که پیام‌هایی را به ناحیه‌ای از مغز می‌فرستد که موجب احساسات اولیه گرسنگی، تشنگی و غیره می‌شود. به همین دلیل است که عطرها ناخودآگاه بر رفتارهای احساسی ما تاثیر ‌گذارند. تجارب زندگی، خاطرات، گذر زمان… همگی در شما تکامل و پختگی ایجاد می‌کنند که این تکامل را می‌توان از طریق یک عطر ارتباطی نشان داد.

یعنی با گذر زمان و تغییر شخصیت‌تان، انتخاب شما در عطر می‌تواند تغییر کند. مطمئنا در حال حاضر نسبت به ده سال پیش، سلیقه بویایی‌تان تغییر کرده است و حالا ممکن است عطری کاملا متفاوت با آن سال‌ها را انتخاب کنید. دلیل دیگری که داشتن عطرهای مختلف توصیه می‌شود این است که شما می‌توانید عطر را متناسب با خلق و خوی همان روز خود انتخاب کنید.

اگر روزی حس و حالی کم انرژی دارید، می‌توانید عطری شاد و انرژیک را اسپری کنید تا کمی از حال‌تان را تغییر دهد و یا بلعکس؛ در بعضی روزهای به آرامش بیشتری برای ادامه زندگی نیاز دارید، در این زمان استفاده از روایح و عطرهایی که نت‌های آرامش بخش دارند، گزینه بسیار خوبی است. اگر تا به اینجای کار برای داشتن عطرهای مختلف قانع نشدید، باید بگویم که شما قطعا باید هر روز عطر متفاوتی بپوشید زیرا لباس‌های یکسانی نمی‌پوشید!

فرض کنید به یک میهمانی باشکوه و مجلل در یک مکان بسیار شیک و زیبا دعوت شده‌اید که همه میهمانان لباس‌هایی گران قیمت و بسیار رسمی بر تن کرده‌اند. در چنین موقعیتی استفاده از یک عطر سبک و ساده با نت‌های شاد و سرخوش عادی که هیچ همخوانی با محیط ندارد، استایل شیک و رسمی شما را کاملا بهم می‌ریزد.

برعکس این موضوع نیز صادق است، استفاده از عطرهای شیک و رسمی که سنگین و گران قیمت هستند، برای باشگاه و یا پیاده‌روی نیز به همان اندازه خنده‌دار و است و شما را فردی موقعیت نشناس جلوه خواهد داد. اگر همیشه با توجه به حال و هوا و موقعیت‌ عطرتان را انتخاب کنید، این باعث می‌شود شخصیت شما برای اطرافیانتان جذاب باشد.

سعی کنید یک عطر سبک برای استفاده روزمره داشته باشید و یکی را برای مناسبت‌های خاص مانند عروسی یا شب‌های ملاقات تهیه کنید. توجه به عطرها نیز بسیار مهم است. این مهم است که شما برای هر فصل خود عطر مخصوص داشته باشید. برای مثال عطرهای چوبی برای پاییز و عطرهای تند و ادویه‌ای که گرم هستند را برای زمستان استفاده کنید.

شاید استفاده از عطرهای گرم در فصل تابستان برای شما مشکل ساز نباشد، اما برای اطرافیان ناخوشایند است. اگر تند و سنگین هم باشد می‌تواند موجب آزار هم شود. پس برای شیک به‌نظر رسیدن بهتر است برای هر فصلی عطر مخصوص داشته باشید.در ادامه به چند مورد ازمزایای داشتن عطر اشاره می‌کنیم؛

۱. شما را شیک و آراسته جلوه می‌دهد
شما را شیک و آراسته جلوه می‌دهد

۱. شما را شیک و آراسته جلوه می‌دهد
خوب، این یکی کاملا واضح است؛ عطر در طول تاریخ برای زیبایی بیشتر استفاده شده است. عطر به جلوگیری از بوی ناخوشایند بدن کمک می‌کند و تضمین می‌کند که در طول روز بوی خوبی داشته باشید.

۲. خلق و خو شما را تقویت می‌کند
یکی از مهمترین فواید استفاده از عطر، بهبود وضعیت خلق و خو است. عطر به تقویت روحیه شما کمک می‌کند و می‌توانید از عطری استفاده کنید که روحیه شما را منعکس کند تا آن را بهتر نشان دهد. هر احساسی که داشته باشید، چه بازیگوشی، شیطنت، ترس یا حتی حس احتیاط، عطرها انواع مختلفی از بوها را برای حالات مختلف ارائه می‌دهند.

۳. اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد
درست مانند یک لباس زیبا، یک عطر خوب نیز می‌تواند سبب افزایش اعتماد به نفس شما شود و تضمین کند که روز را با روایح خوش سپری خواهید کرد. مقداری عطر می‎تواند در شخصیت شما معجزه کند. رایحه‌ای را انتخاب کنید که با شخصیت شما همخوانی داشته باشد و بتواند روحیه شما را به‌خوبی و همان‌طور که هستید نشان دهد.

۴. شما را جذاب جلوه می‌دهد
همانطور که می‌دانیدحس بویایی یکی از مهم‌ترین حواس پنج گانه است. گاهی اوقات، شما به سادگی جذب کسی خواهید شد که عطر خوشایندی را استفاده کرده است. عطرها سرشار از فرمون هستند و شما را جذاب می‌کنند. بسیاری از عطرها حاوی فرمون‌هایی هستند که خاصیت تقویت قوای جنسی را نیز دارند و حتی می‌توانند در زمینه نیز تکمیل کننده خوبی برای روابط‌ شما باشند.

۵. باعث ایجاد و ثبت خاطرات می‌شود
عطرها و روایح همچنین می‌توانند محرک مهم یک خاطره باشند. بسیاری از انسان‌ها تمایل دارند افراد را با عطرهای خاص به‌یاد بیاورند. بسیاری از زنانی که از عطر مادرشان استفاده می‌کنند این کار را برای زنده کردن خاطرات کودکی با مادرشان انجام می‌دهند.

برای ساختن خاطرات جدید با روایح می‌توانید هر بار که به مسافرت می‎روید، عطرهای جدیدی را برای آن سفر بخرید و آنها را بپوشید. با این ترفند عطرهای مختلف شما را به یاد هر تعطیلات می‎اندازند و به شما کمک می‌کنند آن لحظات را دوباره زنده کنید.

۶. رایحه درمانی
روایح فواید آرامش بخش و درمانی زیادی دارند. عطرهای مرکباتی، گلی و ادویه‌‌ای به آرامش ذهن و تسکین بدن کمک می‌کنند و بعضی از عطرها سطح استرس شما را کنترل می‌کنند. یکی دیگر از اثرات درمانی عطر این است که به شما کمک می‌کند تا شب‌ها خواب بهتری داشته باشید. عطرهایی که حاوی اسانس اسطوخودوس، یاس و یا چوب صندل هستند، می‌توانند به شما کمک کنند تا آرامش داشته باشید و از خوابی آرام در شب لذت ببرید.

۷. عطرها و روایح می‌توانند سردرد را درمان کنند
یکی دیگر از اثرات درمانی عطر درمان بعضی از سردردها است. استفاده از بعضی عطرها با نت‌های خاص و ملایم می‌تواند به شما در درمان سردرد آزاردهنده کمک کند. اما باید توجه داشته باشید که این در مورد عطرهایی که حاوی اسانس‌های تند و سنگین هستند صادق نیست. زیرا برخی از آنها حتی سبب تشدید سردرد نیز خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم