جوهر گیاه
جوهر گیاه
16 شهریور 1400
معرفی گروه بویایی مدیترانه‌ای
معرفی گروه بویایی مدیترانه‌ای
6 آذر 1400
نمایش همه
معرفی گروه نت سبز

معرفی گروه نت سبز

بی تردید فکر کردن به روایح سبز یا نوت های سبز در شما ذهنیتی از علف های تازه، شاخ و برگ های سبزِ در هم تنیده، جنگل و یا یک باغچه از گیاهان سرسبز به وجود می آورد. توصیف یک تابلوی نقاشی، فرد به فرد میتواند متفاوت باشد اما زمانی که رایحه یک گیاه را استشمام میکنیم، معمولا یک تصویر ذهنی مرتبط با رنگ سبز در ما به وجود می آید. این تصویر ذهنی، احتمالا یکی از مخلوقات خداوند می باشد که در خاک می روید و جزو خانواده سبز است . مثل درختان، گیاهان، ساقه های گل و علف ها . . . 

عطرهایی که سبز یا گرین توصیف میشوند معمولا در زیر گروه عطرهای fresh یا تازه قرار میگیرند. عطرهای دریایی (آکواتیک) و مرکباتی ، با توجه به ارتباط بصری ما ممکن است توصیف بوی آن ها عجیب به نظر برسد . اما در این مورد به خصوص، جهان پر از پوشش گسترده از نت های سبز می باشد که همه جا را احاظه کرده اند . این نت های سبز هیچ گونه محدودیتی را شامل نمی شوند. علف ها، خزه ها، گیاهان (مثل نعنا، ریحان)، چای ، چوب خیزران و هزاران پوشش سبز دیگر . . .

نت های سبز رایحه ای شارپ، تازه و طبیعی به عطرها اضافه میکند. همچنین خانواده های بویایی گلی، میوه ای و شیپغ، این امکان را دارند تا نت های سبز با آن ها ترکیب شوند . Cis 3 hexeonal، متریال بسیار قدرتمندی است که یادآور علف تازه بریده شده می باشد و باید مقدار بسیار اندکی در عطرها استفاده شود . من یک چارت گرافیکی در خصوص نت های سبز در یک سایت شیمی پیدا کردم که اطلاعات جالبی در اختیارم قرار دادند. تیم مقالات رویال عطر عکس اینفورگرافیکی را که در آن سایت موجود بود، به فارسی تبدیل کرده است تا مطالعه اش براتیان آسان تر گردد .

بسیاری از مواد طبیعی جنبه یا وجه سبز دارند . برگ بنفشه سبز و مرطوب است .  روغن گالبانیوم یا همان باریجه همیشه مرا یبه یاد لوبیای سبز خام می اندازد . بوی شاخ و برگ کاج مرا مدهوش میکند . نعنا هندی مرا یاد شهرستانی که در آن متولد شده بودم می اندازد. جایی که در کودکی با یک دبه پلاستیکی به چشمه ای که از دل کوه سرازیر بود میرفتم تا آبی زلال و خنک تهیه کنم . هوایی مه آلود و مرطوب اما خنک و کوهستانی – بوی سنگ و کلوخ و گیاهان وحشی که از دل خاک بیرون آمده بودند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم