گروه نت تند
معرفی گروه نت تند
11 آذر 1400
معرفی گروه نت اقیانوس
معرفی گروه نت اقیانوس
11 آذر 1400

رایحه گروه بویایی چرم را از منابع طبیعی و حیوانی و گاهی به شیوه صنعتی به دست می‌آورند؛ البته به صورت رسمی هیچ زیر گروهی برای این گروه بویایی تعریف نشده است. برای تولید رایحه چرم، به دلیل رایحه ناخوشایندی که این ماده در طبیعت خود دارد، آن را با دیگر نت‌ها مانند نت گل یا میوه‌های مختلف؛ مشک؛ نت‌های دودی و دیگر منابع حیوانی، گیاهی و چوب‌های مختلف ترکیب می‌کنند. به این ترتیب، یک رایحه غنی و هیجان‌انگیز به دست می‌آید. عطرهای این گروه به دلیل تلخی و رایحه خاصی که دارند، اغلب مردانه هستند. خواستگاه گروه بویایی چرمی به چند قرن گذشته باز می‌گردد. در قرن‌های قبل برای دفع بوی ناخوشایند چرم و پوست، از مواد معطر استفاده می‌کردند. بوی ناخوشایند پوست حیوانات، به آن دلیل بود، که در دباغی‌شان از مواد طبیعی همچون خون، ادرار یا پهن حیوانات استفاده می‌کردند. چرم، قدمتی دیرین در تاریخ عطر دارد و استفاده از مواد معطر در محصولات چرمی پیش از صنعتی شدن اروپا در قرن شانزدهم، امری رایج برای طبقه مرفه به حساب می‌آمد. کسانی که از دستکش‌های چرمی استفاده می‌کردند، بیشترین مشتریان مواد معطر بودند، زیرا به این ترتیب، دست‌ها بوی ناخوشایند چرم را به خود نمی‌گرفتند. برای معطر کردن چرم‌ها، معمولا آن‌ها را در بطری خاصی حاوی یک ماده معطر مخصوص می‌خیساندند و سپس برای به دست آوردن عمق و غنای بیشتر در رایحه برخی ترکیبات، از بوی حیوانی ترکیب شده در شیشه عطری که چرم را در آن می‌خیساندند، بهره می‌گرفتند.

چرا گروه بویایی چرمی مورد توجه قرار گرفت؟

رایحه غریبی که در شیشه عطرهای ترکیب شده با چرم طبیعی ایجاد می‌شد، بعدها سرمنشا خلاقیت‌های بی حد و حصری شد. به این ترتیب حضور چرم در صنعت عطرسازی رنسانسی جای خود را باز کرد و رقابت بین عطرسازان اروپایی برای استفاده از این رایحه در عطرهای خود، اوج گرفت. هر عطرسازی با ایجاد فرمول اختصاصی خودش، دسته‌هایی از عطرهای چرمی ایجاد می‌کرد که به عطرهای حاصل از چرم اسپانیایی، چرم انگلیسی، چرم روسی و از این قبیل تقسیم می‌شدند. در بین همه این ترکیبات، چرم روسی از طرفداران بیشتری برخوردار بود و هنوز هم بسیاری از عطرهای چرمی معروف، با استفاده از فرمولاسیون مربوط به چرم روسی طراحی و تولید می‌شوند. با پیدایش صنعت مواد دباغی شیمیایی و گسترش علم شیمی در این زمینه، تولید چرم نیز افزایش یافت و رایحه آن نرم‌تر و کم‌تر شد. البته به دلیل سمی بودن مواد دباغی جدید، استفاده از چرم در ترکیب عطر به صورت طبیعی ممنوع اعلام شد. امروزه با بهره‌گیری از صنعت عطرسازی سنتتیک، آکوردها و ترکیبات شیمیایی متنوعی در لابراتوارها، میراث گروه بویایی چرمی را زنده نگه می‌دارند. همچنین به دلیل انعطاف‌پذیری بالا و دنیای بی‌نهایت شیمی، نت‌های بسیار متنوع و فراوانی برای گروه چرمی تولید می‌شوند. این نت‌ها، شامل تعداد زیادی چرم و جیر هستند. عطرهای چرمی برندهای مختلفی دارند. برندهایی که با استفاده از صنعت چرم، عطر تولید می‌کنند، بسیار موفق بوده‌اند و در بسیاری از موارد باعث شهرت و بهبود شخصیت برند شده‌اند. یکی از بهترین مثال‌ها در بین برندهایی که عطرهای چرمی تولید می‌کنند، برند هرمس است. برند هرمس در ابتدا یک کارگاه تولید لوازم چرمی، مخصوص سوارکاران بود و پس از مدتی تصمیم گرفت، کیف‌های زنانه و لوازم چرمی را برای آقایان و خانم‌ها تولید کند. عطرهای چرمی این برند دقیقا رایحه چرم محصولات هرمس را دارد.

دسته‌بندی گروه بویایی چرمی چگونه است؟

نت‌های چرمی سنتتیک، تقریبا با هر ترکیبی هم‌خوان می‌شوند و به غنای ترکیبات عطر کمک می‌کنند. این نت‌ها با رایحه‌های خوراکی، گلی، حیوانی، سبز، پودری، مرکباتی، میوه‌ای و گروه های بویایی چوبی یا هر گونه رایحه دیگری ترکیب می‌شوند. نکته جالب توجه آن است، که با وجود کهنسالی این گروه بویایی در دنیای عطر و با وجود انعطاف‌پذیری چرم در ترکیبات معطر، این دسته از گروه بویایی شامل هیچ زیرمجموعه‌ای نیست و همه عطرهای این گروه به طرز ناعادلانه‌ای در یک گروه قرار گرفته‌اند. در این بین، بنیاد Société Française des Parfumeurs گروه چرمی را به سه دسته تقسیم می‌کند. در این دسته‌بندی،‌ گروه G1 شامل عطرهای چرمی محض هستند. گروه G2 نیز شامل عطرهای چرمی تنباکویی یا گُلی می‌شوند و عموما از همنشینی چرم با گل‌های پودری همچون گل زنبق و بنفشه به وجود می‌آیند.گروهی دیگری نیز با عنوان G3 وجود دارد، که شامل عطرهای چرمی دودی است و از ترکیب چرم و نت‌های دودی و بخوری، چوبی و تنباکوی طلایی ایجاد می‌شوند. تنباکوی طلایی، تنباکویی است، که تلخ و کمتر آروماتیک به نظر می‌رسد.

ادو پرفیوم تام فورد توسکان لدر مردانه/زنانه

در سال ۲۰۰۷ کمپانی لوکس و آمریکایی تام فورد یکی دیگر از محصولات بی‌نظیرش را با رایحه چرمی وارد بازار کرد. توسکان؛ که در زبان محلی «تسکانا» خوانده می‌شود، یکی از مناطق کشور ایتالیا و پوشیده از مراتع خیره کننده و طبیعت شگفت‌آور است که اصلی‌ترین کار آنها دامداری و تولید مرغوبترین چرم‌های دنیا است. کمپانی تام فورد از این نعمت طبیعت بهره جسته و یک عطر یگانه و در نوع خود بی‌رقیب را تولید نموده است. آقای تام فورد؛ موسس نابغه این کمپانی که به نوعی؛ صاحب استثنائی‌ترین و خاص‌ترین برند عطرسازی جهان است در خصوص این عطر می‌گوید: ” این محصول رمزآلود‌ترین و اختصاصی‌ترین و کامل‌ترین عطر من است و باید ‌طوری آن ‌را عرضه کنم تا احساسی رویایی و کاملا منحصربه‌فرد را در وجود همگان برانگیزم ” این عطر پادشاهانه و سلطنتی با رایحه دقیق زعفران، تمشک و آویشن شروع می‌شود در رایحه میانی با ترکیب عجیب کندر و گل‌یاس روان آدمی را نوازش می‌دهد تا داستان اصلی شروع شده و پرده آخر سمفونی، یعنی چرم و عود نواخته شود؛ این پرده از این سمفونی رویایی ساعتها چون یک اسب زیبا در عرصه مشام شما و اطرافیان خواهد تاخت. Tuscan Leather در ابتدا یک عطر خطی به نظر می‌رسد ولی کافیست به آن فرصت دهید تا شما را جادو کند؛ چون عرض اندام این محصول منحصربه‌فرد نیاز به زمان دارد. می‌بایست در عرصه بتازید و تمامی نت‌های آن را با اسب تیزپای خود طی کنید تا تمامی روایح زیبا را از مشام خود بگذارنید. حضور نت‌های آکوردهای غالب چرمی و حیوانی، طعمی تلخ به این عطر می‌دهند که در کنار تندی ذاتی کهربا طبعی تلخ پیدا می‌کند. در نهایت با رایحه‌ای چرمی، چوبی و دودی روبه‌رو می‌شوید که می‌توان آن را عطری فاقد طعم شیرین دانست. رایحه تلخ و گرم این ادوپرفیوم چرمی برای استفاده در روزهای سرد و خنک سال خصوصا فصل‌های زمستان و پاییز پیشنهاد می‌شود. پس از این‌که که یک بسته ۱۲ عددی از این عطر به پادشاه نروژ اهدا گشت، با استقبال بی‌نظیر تمامی فروشگاه‌های جهان به‌خصوص مراکز فروش اروپا مواجه شد. از این‌رو این عطر را به جرأت می‌توان بهترین عطر مردانه جهان نامید چرا که در اولین سال تولیدش یعنی ۲۰۰۷ به مدت ۳ سال مبلغی به میزان بودجه چند کارخانه بزرگ عطرسازی جهان فروخت. با اسپری کردن مقداری از این عطر لوکس و خاص روی نواحی نبض‌دار پوست یا لباس‌تان، شاهکاری هنرمندانه از تلفیق دل‌انگیز نت‌های تمشک، آویشن و زعفران به مشام‌تان می‌خورد. با استشمام رایحه این نت‌ها، از همان لحظات اول حسی سرشار از اعتماد به‌نفس، جسارت و توانمندی در شما شکل می‌گیرد. پس از مدتی یوا‌ش‌یواش نت‌های اولیه شروع به ناپدید شدن می‌کنند و نت‌های میانی جای آن‌ها را می‌گیرند. رایحه نت‌های میانی از کنار هم قرار گرفتن نت‌های شگفت‌انگیز صمغ کندر و گل یاسمن سفید تشکیل شده است. این ترکیب متفاوت و فریبنده احساس استقلال و مسئولیت‌پذیری بیشتری را در وجود شما زنده کرده و خودتان را محکم‌تر از همیشه می‌بینید، و در آخرین لحظات، نت‌های پایانی به جای نت‌های میانی ظاهر می‌شوند. نت‌های پایانی این ادوپرفیوم چرمی، برخلاف نت‌های ترکیبی تند و تلخ از نت‌های کهربا، نت‌های چرمی و چرم جیر و البته نت چوبی است. شیرینی و گرمای ذاتی کهربا، به نت‌های تلخ چرمی غلبه کرده و کمی آن‌ها را متعادل‌تر می‌کند. رایحه نت‌های پایانی، احساس احساس قدرت و نفوذ فراوانی را در وجود شما زنده می‌کنند.

ادو پرفیوم آمواج ممویر مردانه

ادوپرفیوم آمواج ممویر مردانه، یکی دیگر از محصولات شگفت‌آور کمپانی عمانی آمواج است که در سال ۲۰۱۰ به بازار معرفی و عرضه شد. این عطر مردانه به رایحه چرمی‌اش در میان هاله‌ای تلخ و گرم از آکوردهای آروماتیک، ادویه‌ای تازه و بالسامیک معروف است که توسط دستان توانمند عطرسازی به نام کارین وینسون (Karine Vinchon) طراحی شد و در دسترس عموم قرار گرفت. حضور نت‌های غالب گیاه برنجاسف، نعناع و تنباکو، در کنار نت‌های چرمی و چوب گیاک رایحه‌ای کاملا مردانه، تلخ و جذاب را به این عطر می‌دهند که حس اعتماد به‌نفس و تازگی را به ارمغان می آورد. وقتی مقداری از این ادوپرفیوم مردانه را روی پوست خود اسپری می‌کنید، حدود چند ساعتی هیچ بوی دیگری جز رایحه لذت‌بخش ممویر به مشام‌تان نمی‌رسد و عمق روح و وجودتان را با تمام خاطرات تلخ و شیرین گذشته پیوند می‌دهد. رایحه تلخ و چرمی این عطر مردانه، برای آقایانی با شخصیتی آرام، مهربان، دلسوز و شاید هم با اغراق کمی عاطفی و درون‌گرا سازگار است. همچنین رایحه کاریزماتیک این عطر باعث می‌شود تا تمام وجود واعماق درونی شما که ظاهری آشفته به خودش گرفته بود، رنگ دیگری بگیرد. ادوپرفیوم ممویر مردانه، پخش بو و ماندگاری قابل قبولی دارد و برای استفاده در مهمانی‌های رسمی و شبانه در روزهای سرد سال مناسب است. به محض پاف کردن مقداری از این ادوپرفیوم جذاب مردانه را روی لباس یا جایگاه نبض‌تان، در ابتدا رایحه‌ای تند و گیاهی از ترکیب نت‌های گیاه برنجاسف، نعناع، ریحان و گل رز را استشمام می‌کنید. رایحه این نت‌ها حس آرامش و سبکب زیادی را به شما منتقل می‌کند. کمی بعد نت‌های میانی جای خود را به نت‌های ابتدایی داده و شروع به ظاهر شدن می‌کنند. رایحه نت‌های میانی از ترکیب نت‌های تلخ و دودی اسطوخدوس و بخور تشکیل شده است. با استشمام رایحه این نت‌ها حسی سرشار از تندرستی و توانمندی توام با شجاعت مطلق در وجود شما سرازیر می‌شود. و اما در آخرین لحظات این نت‌های پایانی هستند که جای نت‌های میانی را می‌گیرند. رایحه نت‌های پایانی این ادوپرفیوم چرمی از کنار هم قرار گرفتن نت‌های گیاه تنباکو، چرم، چوب صندل، چوب گایاک، خس‌خس‌، کهربا، عصاره وانیل، مشک و خزه درخت بلوط تشکیل شده است. بوی تلخ و دودی نت‌های میانی، در حضور تنباکو و کهربا و البته وانیل در آخرین لحظات، رایحه عطر را رو به شیرینی بیشتری برده و کمی آن را ملایم‌تر می‌کنند. با استشمام رایحه تلفیق شگفت‌انگیز این نت‌ها، احساس اعتماد به‌نفس و قدرت بیشتری کرده و اسباب دل‌گرمی تازه‌ای را برای جان تازه بخشیدن به اعماق وجود آشفته‌تان پیدا می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم