الیور پولژ عطر ساز جوان و شیک شنل
الیور پولژ عطر ساز جوان و شیک شنل
20 اسفند 1401
تاثیر عطر بر روحیه و حال و هوای شما
تاثیر عطر بر روحیه و حال و هوای شما
17 فروردین 1402
نمایش همه

ساخت عطر از بوی افراد فوت شده و عزیزان راه دور

ساخت عطر از بوی افراد فوت شده و عزیزان راه دور

ساخت عطر از بوی افراد فوت شده و عزیزان راه دور

عطر بدن هر انسانی، با انسان دیگر متفاوت است. با توجه به همین موضوع، برخی حیواناتی که مشام قدرتمندی دارند، می‌توانند افراد مختلف را از یکدیگر تشخیص دهند. حتی تحقیقات نشان می‌دهد، که رایحه بدن افراد براساس خصوصیات اخلاقی آن‌ها قابل تقسیم‌بندی است. مثلا افرادی که روحیه‌ای حساس و مهربان دارند، رایحه بدن‌شان با افراد هیجانی و استرسی متفاوت است.

عطر بدن انسان‌ها، معمولا در حافظه عزیزان‌ شان ماندگار است. نوزادی که تازه متولد شده است، معمولا رایحه بدن مادر و پدرش را تشخیص می‌دهد و آن‌ها را از عطر بدن‌شان می‌شناسد. عطر، وسیله‌ای برای به خاطر سپردن آدم‌های عزیز و ارزشمند زندگی ما است، به خصوص آن‌هایی که از ما دور هستند، یا از دنیا رفته‌اند. عطرها می‌تواند برای ما تداعی‌کننده خاطرات و به وجود آورنده احساسات مثبت باشند.

طراحی عطری با رایحه بدن فردی فوت شده

به تازگی، در یک طرح شگفت انگیز و علمی، با رایحه یادگاری‌های باقی مانده از افراد فوت شده عطر خاصی تولید می‌شود. طرح اولیه تولید و طراحی این عطر توسط خانم Katia Apalategui ارائه شده است.

خانم Katia Apalategui، پس از آنکه پدر خود را از دست داد و با ناراحتی و اندوه شدید مادر سالمند خود مواجه شد، به ذهنش رسید که با ساخت عطری از رایحه وجود پدرش، اندوه و ناراحتی مادرش را تسکین دهد.

ساخت عطر از بوی افراد فوت شده و عزیزان راه دور
ساخت عطر از بوی افراد فوت شده و عزیزان راه دور

خانم کاتیا لباس‌ها و بالشِ پدر خود را جمع آوری کرد و با مراجعه به متخصصان دانشگاه‌ Havre در کشور فرانسه، توانست نوعی عطر از رایحه وجود پدرش طراحی و تولید کند. پس از این اتفاق، کاتیا تصمیم گرفت که ایده خود را به طور عمومی برای سایر افراد نیز عملی کند.

ایده تولید عطر از رایحه وجود افرا فوت شده، اکنون یک ایده تجاری گسترش یافته است. در این ایده، افراد می‌توانند به صورت سفارشی، عطری با رایحه وجود عزیزان خود سفارش دهند و شرکت عطرسازی خانم Katia Apalategui نیز آن را برای مشتریان خود می‌سازد.

در واقع برای ساخت عطر از رایحه بدن فردی که دوستش دارید، تنها به ۱۰۰ مولکول از بوی بدن او نیاز است و معمولا این مولکول‌ها بر روی لوازم شخصی و لباس‌های فرد مورد نظر،‌ باقی می‌ماند. بنابراین برای تهیه چنین عطری، کافی است، لوازم شخصی یا لباس‌های شسته نشده فرد را به محققان تولید کننده عطر تحویل داد.

در حال حاضر، هزینه مشخص شده برای تولید این عطر خاص و خاطره انگیز، تنها ۶۰۰ دلار است و تولید آن، با توجه به درخواست و سفارش مشتریان، در حجم‌ها و اندازه‌های مختلف انجام می‌شود.

اگر تولید عطر از رایحه وجود فردی که دوستش دارید، برای شما هم امکان‌پذیر بود، دوست داشتید عطر کدام شخص را برای همیشه به همراه خود داشته باشید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم