چرا به بعضی عطرها حساسیت می‌دهیم؟
چرا به بعضی عطرها حساسیت می‌دهیم؟
24 تیر 1402
رفورموله شدن یا ریفورمولاسیون عطر چیست و چرا اتفاق می افتد؟
رفورموله شدن یا ریفورمولاسیون عطر چیست و چرا اتفاق می افتد؟
26 تیر 1402
نمایش همه

روایحی که میل جنسی را افزایش می‌ دهند

روایحی که میل جنسی را افزایش می‌ دهند

روایحی که میل جنسی را افزایش می‌ دهند

حس بویایی یکی از قوی‌ترین احساسات و ابزار قدرتمند بشر می‌باشد. مطالعات نشان داده این حس حتی بیشتر از سایر حواس با حافظه و احساسات ما مرتبط است. اما آیا می‌دانستید که بویایی در زندگی عاشقانه ما هم نقش مهمی دارد؟.. در طول تاریخ، بشر از روایح آفرودیزیک برای ایجاد روحیه استفاده کرده است. برای مثال هندی‌های باستان استفاده از روغن‌ها و ادویه‌ها را در کاما سوترا ذکر کرده‌اند. همچنین گفته می‌شود که ملکه معروف مصر، کلئوپاترا از عطرها برای اغوا کردن عاشقانش استفاده کرده است.

حتی خود کلمه “افرودیزیاک” نیز به عشق پیوند دارد. این کلمه از الهه یونانی عشق، آفرودیت گرفته شده است. به این ترتیب، جای تعجب نیست که بسیاری از عطرها هنوز هم به دلیل افزایش دهندگی میل جنسی‌شان مورد استفاده قرار می‌گیرند. نکته جالب توجه این است که مطالعات نشان داده بسیاری از آنها واقعا کار می‌کنند. در این مقاله، فهرستی از ۱۵ رایحه را ذکر کرده‌ایم که می‌توانند میل جنسی را تقویت کنند، حواس را افزایش دهند و نشاط را به اتاق خواب شما برگردانند. اگر قصد دارید شبی گرم و جذاب را برای خود و همسرتان بسازید، کافی است تا انتهای مقاله صبر کنید.

روایح آفرودیزیاک چیست؟

روایح آفرودیزیاک، عطرهایی هستند که با افزایش میل، لذت یا عملکرد، غریزه جنسی را تحریک می‌کنند. رایحه‌های آفرودیزیاک شامل کدو تنبل، اسطوخودوس، وانیل، دارچین، نعناع فلفلی و زنجبیل می‌شوند. علیرغم برخی تردیدها در مورد استفاده از داروهای تقویت کننده میل جنسی، مطالعات نشان داده که بسیاری از این روایح کار می‌کنند! با توجه به تنوعی که دارند، آنها را می‌توان به راحتی در روتین عطر هر کسی گنجاند.

روایح آفرودیزیاک در طول تاریخ

روایح آفرودیزیاک در طول تاریخ

در طول تاریخ، برای تحریک میل و شهوت از داروهای قوی برانگیختگی استفاده شده است. همانطور که اشاره کردیم، مصریان باستان از روغن‌های معطر برای ایجاد روحیه و تقویت این حس استفاده می‌کردند. گفته شده کلئوپاترا از هل، دارچین و ریحان برای اغوای افرادی مانند مارک آنتونی و امپراتور جولیوس سزار استفاده کرده است. همچنین گفته شده که او در ترکیبی از شیر و زعفران حمام می‌کرد، زیرا مصری‌ها معتقد بودند که این مواد دارای خواص تقویت‌ کننده جنسی است.

هم تورات و هم عهد عتیق انجیل به استفاده از روایح به‌عنوان داروی تقویت کننده جنسی اشاره می‌کنند. در این کتب به‌ویژه از قدرت شهوانی «گل عشق» معطری که روبن برای افزایش باروری مادرش لیا پیدا کرد، یاد شده است. آن گل خاص که در متون باستانی ذکر شده، ترنجبین بود. یونانی‌ها و رومی‌ها به ادویه‌ها و عطرهای معطر به‌خاطر روایح مطبوع و ویژگی‌های تقویت‌کننده جنسی‌شان علاقه داشتند. آنها حمام می‌کردند و خود را با روغن‌های معطر و روایح گلی مانند گل رز، یاس، اسطوخودوس و بابونه معطر می‌کردند.

آنها حتی ترکیبات حیوانی مانند مشک آهو، عنبر (ترشح از نهنگ‌های اسپرم) و زغال اخته از گربه‌های سیاه را به عطرهایشان اضافه کرده بودند. در دوران رنسانس، زنانی که می‌خواستند قدرت باروری‌شان را افزایش دهند، ماماها برای آنها معجون‌هایی از گیاهان و ادویه‌ها درست می‌کردند. حتی شکسپیر نیز از عطر به عنوان یک ماده تقویت کننده میل جنسی و همچنین سوزاندن گیاهان دارویی و بخور یاد کرد. در دهه 1800 با رعایت بهداشت بیشتر انسان‌ها، روایح با مد روز همراه شدند. زنان و مردان قبل از ملاقات با معشوق خود شروع به اسپری کردن عطر روی خود کردند، تا جذابیت خود را افزایش دهند. حتی امروزه نیز مردم از روایحی مثل وانیل، اسطوخودوس، دارچین و یاس در عطرها برای ایجاد حس و حالی بهتر استفاده می‌کنند.

آفرودیزیاک‌های طبیعی یا فرومون‌ها

نکته قابل توجهی که باید بدانید این است که روایح تقویت‌کننده جنسی بدون ذکر فرمون‌ها کامل نمی‌شود! فرومون‌ها روایح طبیعی هستند که در بدن حیوانات و انسان‌ها ترشح می‌شود و باعث فعالیت میل جنسی می‌شوند. فرومون‌ها شبیه هورمون‌ها هستند اما در خارج از بدن فعالیت می‌کنند تا بر اطرافیان ما تاثیر بگذارند. حیوانات از این روایح لطیف برای ایجاد هشدار، تحریک غرایز، علامت گذاری قلمرو، پیوند مادر و فرزندان و حالت برانگیختگی استفاده می‌کنند. با این حال، دانشمندان هنوز در مورد اینکه فرمون‌های انسانی چقدر بر رفتار ما تأثیر می‌گذارند، پاسخ دقیق و کاملی نداده است.

مطالعات نشان داده که آندروستادینون، یکی از اجزای عرق مردان، می‌تواند بر خلق و خو و افزایش انگیختگی تأثیرگذار باشد. گفته می‌شود که آندروستنول، یک فرمون زنانه ترشح ‌شده است، که سبب جذب مردان می‌شود.
این در حالی است که مطالعات دیگر نشان می‌دهند که انواع فرومون‌هایی که انسان از خود خارج می‌کند به آنها کمک می‌کند تا شریک زندگی سازگارتری را جذب کنند!.. بسیاری از کمپانی‌های تولید عطر تلاش کرده‌اند تا فرمون‌های مصنوعی را برای افزودن به عطر خود بسازند، اما در حقیقت هیچ مدرکی وجود ندارد ثابت کند که آنها واقعا کار می‌کنند.

انسان‌ها به‌وسیله روایح اطراف خود تحت تاثیر قرار می‌گیرند، خوشحال می‌شوند، عصبانی می‌شوند، می‌ترسند و رانده می‌شوند، میل جنسی نیز یکی از حالاتی است که با حس بویایی برانگیخته می‌شود. هم در دوران باستان و هم در زندگی امروزه، بسیاری از این روایح امتحان شده و می‌توانید بسیاری از این رایحه‎ها را در عطرها و ادوپرفیوم‌های معروف پیدا کنید. برای طعم و رنگ دادن به زندگی عاشقانه خود، به سادگی عطرهای مختلف را انتخاب کنید و عطر زدن را در روتن زندگی خود بگنجانید. از روایح به شکل‌های مختلف اسپری کردن عطر یا استفاده از آن در قالب شمع یا خوشبو کننده و عود می‌توانید بهره ببرید. در ادامه به چند مورد از روایح تقویت کننده میل جنسی اشاره کردیم

آفرودیزیاک‌های طبیعی یا فرومون‌ها

۱. وانیل

وانیل به‌عنوان یک رایحه احساسی و تقویتی به اندازه کافی شیرین است. نت‌های ملایم و شیرین آن دارای ارزش نوستالژیک هستند که آن را به شدت آرامش بخش می‌کنند. وانیل که به راحتی در دسترس و قابل استفاده هم است، ممکن است به شما و همسرتان کمک کند تا آرامش بیشتری داشته باشید.

از تحقیقات انجام شده بر روی عطرها و روایح، می‌دانیم که سرعت تبخیر یک نت به ساختار مولکولی آن بستگی دارد و ماهیت آهسته رها شدن عطر آن را حسی‌تر می‌کند. وانیل یکی از عطرهایی است که به کندی تکامل می‌یابد و ماندگاری بیشتری دارد!

۲. یاس

ثابت شده است که گل‌های گرمسیری مانند یاس، هوشیاری را افزایش می‌دهند، خلق و خو را بهبود می‌بخشند، میل جنسی را افزایش می‌دهند و گیرنده‌های هورمونی بدن را تحریک می‌کنند. یاس یکی از آن گل‌ها است که واکنش‌های آفرودیزیک فیزیکی را ایجاد می‌کند. در فرهنگ‌های باستانی، یاس یک گل کمیاب و نماد جنبه‌های مختلف جنسیتی بود. اعتقاد بر این بود که کاما، خدای عشق هندو، تیرهای خود را با گل یاس نرم کرده است. در اسلام، یاس به عنوان “عطر عشق” شناخته می‌شود و در چین نیز، یاس نماد شیرینی زنان بود.

این رایحه شیرین- مشکی یکی از قوی‌ترین عطرهای جنسی شناخته شده است. یاس به دلیل خواص اروتیکی داشت، در دوران باستان در کشورهای آسیایی مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما امروزه می‌دانیم که در واقع این گل سفید ظریف حاوی ترکیبی به نام ایندول است که در اطراف اندام تناسلی انسان نیز به وفور یافت می‌شود.

۳. گل رز

عطر گل رز یکی از مخملی‌ترین روایح است که شور و اشتیاق را به عطر می‌بخشد. رایحه گل رز در طول ادوار مختلف به دلایل دارویی مورد استفاده قرار گرفته است و برای مبارزه با افسردگی و افزایش اعتماد به نفس، باروری و میل جنسی شناخته شده است. تمرین‌کنندگان آیورودا نیز معتقد هستند که این رایحه به تنظیم سیستم عصبی کمک کرده و باعث می‌شود افراد نسبت به لمس واکنش بیشتری نشان دهند.

یک مطالعه در سال 2012 نشان داد که روغن گل رز می‌تواند میل جنسی را افزایش داده و تولید اسپرم و تستوسترون را افزایش دهد. بنابراین گل رز یک محرک قوی برای مردان است. همچنین یک آرام‌بخش طبیعی است که لحظات لذت بخش را عالی می‌کند.

۴. چوب صندل

چوب صندل نیز دارای خواص آرام‌بخش است که می‌تواند ذهن را آرام کند، خلق و خو را متعادل کند و سبب کاهش استرس شود. زنان اما، نت‌های پایه چوب صندل را بسیار محرک می‌دانند. یک مطالعه در سال 2006 نشان داد که زنانی که اسانس چوب صندل را در حین رابطه جنسی استنشاق کردند، نسبت به آنهایی که این کار را نکردند، سطح میل و خلق و خوی بالاتر و بهتری داشتند.

۵. زعفران

زعفران جدای از طعم بی‌نظیری که دارد، یک ماده مقوی انرژی‌زا است که اغلب در خاورمیانه برای افزایش رفتار و رضایت جنسی استفاده می‌شود. یک مطالعه در سال 2013 از موسسه ملی بهداشت، خواص تقویت کننده جنسی گیاه زعفران را تایید کرد. روغن زعفران که برای درمان افسردگی کاملا شناخته شده است، دارای رایحه گلی شیرین با ته‌مایه‌ای از عسل و تنباکو است.

۶. زنجبیل

بر اساس یک مطالعه در مورد آفرودزیاک‌های طبیعی، زنجبیل یکی از بهترین داروهای تقویت کننده میل جنسی در جهان است. این گیاهی است که میل جنسی را افزایش داده، تعداد و کیفیت اسپرم را بهبود بخشیده و موجب افزایش عملکرد می‌شود.

قدرت احیای این ریشه تند به آن اجازه داده است تا تستوسترون مردانه را به شکل شگفت انگیزی افزایش دهد. اگر قصد دارید چیز جدیدی را در رختخواب امتحان کنید، نت‌های فلفلی، خوش طعم و انرژی‌بخش زنجبیل گزینه بسیار عالی خواهد بود.

۷. دارچین

تقریبا همه قبول دارند که دارچین یکی از خوشبوترین عطرهای روی کره زمین است. در حالی که دارچین دارای چندین فواید مستند از جمله اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است، به طور رسمی به عنوان یک ماده تقویت کننده جنسی نیز شناخته می‌شود. برای تایید این ادعاها، محققان آزمایشی طراحی کردند و طی انجام آن دریافتند که رایحه دارچین باعث افزایش عملکرد جنسی در موش‌های نر پیر می‌شود که نشان می‌دهد ممکن است به اختلال نعوظ کمک کند.

روایحی که میل جنسی را افزایش می‌ دهند

۸. پای کدو تنبل

این دسر سنتی روز شکرگزاری، باعث افزایش برانگیختگی مردان نیز می‌شود. در واقع، یک مطالعه نشان داد که رایحه پای کدو تنبل مخلوط با اسطوخودوس باعث افزایش جریان خون در نواحی زیرین تا 40 درصد در هنگام استشمام می‌شود. علاوه بر این، ترکیب بوی پای کدو تنبل با بوی دونات، جریان خون را تا 31.5 درصد افزایش می‌دهد. دانشمندان حدس می‌زنند که این مردان ممکن است به وانیل و دارچین موجود در پای نیز واکنش نشان دهند، که هر دو در لیست ما قرار گرفتند.

۹. اسطوخودوس

همانطور که در بالا ذکر کردیم، نشان داده شد که بوی اسطوخودوس در ترکیب با پای کدو تنبل برانگیختگی را در مردان تا 40 درصد افزایش می‌دهد. با این حال، اسطوخودوس خود یک گیاه بسیار تاثیرگذار در زمینه افزایش میل جنسی است که خود به تنهایی می‌تواند راه‌کار باشد! بارها ثابت شده است که رایحه اسطوخودوس به طور همزمان آرامش و برانگیختگی دارد، که راهی فوق العاده برای افزایش میل جنسی و ایجاد روحیه است.

۱۰. توت فرنگی

در یک تحقیق و آزمایش، رایحه شیرین توت فرنگی باعث افزایش برانگیختگی در افرادی شد که به آنها گفته شد بوی آن چنین تاثیری دارد. در حالی که ما معمولا رایحه توت فرنگی را رایحه‌ای دارویی می‌دانیم، اما وقتی افراد تحت مطالعه دیگر میوه‌ها را بوییدند، نتایج یکسانی گزارش نشد، که نشان می‌دهد قدر تاثیرگذاری این میوه بسیار بیشتر از سایر میوه‌ها بوده است.

۱۱. پرتقال

پرتقال رایحه دیگری است که ثابت شده جریان خون را در اندام‌های جنسی تا 19 درصد افزایش می‌دهد. همچنین این امر که بوی مرکبات باعث افزایش هوشیاری می شود نیز ثابت شده است. هوشیاری باعث می‌شود فرد نسبت به محرک‌های اطراف خود حساس‌تر شود و بنابراین نتیجه بهتری حاصل شود.

۱۲. نعناع فلفلی

نعناع فلفلی (Peppermint)، معشوقه پلوتون، خدای عالم اموات، پیوندهای عمیقی با میل جنسی دارد. مطالعات اخیر نشان داده است که نعناع فلفلی یک ماده تقویت کننده جنسی قوی برای زنان است که افزایش هوشیاری، تحریک مغز و گشاد کردن عروق خونی در اندام‌های جنسی را سبب می‌شود.

۱۳. شیرین بیان سیاه

مشخص شده است که این رایحه آب نباتی بحث برانگیز، باعث افزایش 13 درصدی برانگیختگی در مردان می‌شود. وقتی با رایحه دونات ترکیب شود، این رقم به 32 درصد نیز خواهد رسید. شنیده ها حاکی از آن است که بوی شیرینی که از انیسون می‌آید، روی خانم‎ها نیز تاثیرگذار است.

۱۴. گریپ فروت صورتی

همان‌طور که می‌دانید سرزندگی نقش مهمی در جذب انسان دارد. کسانی که حال روحی بهتری دارند معمولا بیشتر تمایل به برقراری رابطه جنسی دارند. به همین دلیل است که گریپ فروت صورتی یک داروی مقوی جنسی به‌شمار می‌آید. مطالعات نشان می‌دهد زنانی که از عطرهای حاوی گریپ فروت صورتی استفاده می‌کنند به طور متوسط شش سال جوان‌تر هستند و بنابراین برای مردان جذاب‌تر به‌نظر می‌آیند.

در آخر باید بگوییم که روایح تاثیرات باور نکردنی در زندگی ما دارند. تاثیراتی که شاید خودمان از آنها بی‌خبر باشیم. حال که از تاثیرات چند نمونه از در دسترس‌ترین روایح بر میل جنسی و حس و حال خود آگاه شدیم، بهتر است استفاده از این روایح را در روتین خود قرار دهیم. زمان بهتری برای استفاده از این روایح وابسته به عشق شهوانی وجود ندارد، شما می‌توانید ترکیبی از این روایح را در محصولاتی مانند عطر، شمع، عود، خوشبوکننده خانه و ماشین خود قرار دهید تا به‌راحتی با استشمام این روایح حس و حال بهتری را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم