رایحه پودری چیست؟
رایحه پودری چیست؟
16 بهمن 1401
ورکشاپ آموزش عطرسازی در مشهد
ورکشاپ آموزش عطرسازی در مشهد (31 فروردین)
2 اسفند 1401
نمایش همه
آیا شما هم از ادکلن به جای افترشیو استفاده می کنید؟

آیا شما هم از ادکلن به جای افترشیو استفاده می کنید؟

این یک سوال رایج است و پاسخ دادن به آن در وهله اول کمی پیچیده است. شاید عجیب باشد اما در برخی از کشورها مانند فرانسه استفاده از افترشیو آنقدرها نیز متداول نیست و آقایان معمولا پس از اصلاح صورت، از ادکلن به جای افترشیو استفاده می کنند. با اینحال برای ارائه پاسخی صحیح برای این سوال، ابتدا باید تفاوت ادکلن و افترشیو را بدانیم و سپس به بررسی عملکرد افترشیوها بر روی پوست بپردازیم.

تفاوت ادکلن و افترشیو

تمامی عطرها از ترکیب روغن های معطر و یک حلال تولید می شوند که این حلال معمولا الکل یا همان اتانول است. ادکلن ها جزو رقیق ترین و ملایم ترین عطرها به حساب می آیند. روغن های اساسی حدودا ۲ تا حداکثر ۵ درصد از حجم ادکلن ها را تشکیل می دهند و ماندگاری رایحه آنها حدود ۳ تا ۴ ساعت است. از این رو آقایان برای داشتن رایحه ای ملایم و شیک معمولا بیشتر از ادکلن استفاده می کنند و ممکن است چندین مرتبه در طی روز نیز آن را به خود اسپری کنند.

اولین تفاوت ادکلن و افترشیو در میزان غلظت و درصد الکل موجود در آنهاست. به طور کلی، اوفرش ها یا افترشیو ها از کمترین غلظت در خانواده عطری برخوردارند و غلظت الکل موجود در آنها نیز بیشتر از حدود ۱ الی ۲ درصد نیست. با این حال برای آبرسانی و طراوت بیشتر پوست، در برخی از انواع افترشیو به جای الکل از آب استفاده می شود. ماندگاری رایحه افترشیوها حدود ۱ تا ۲ ساعت است. تفاوت دیگر ادکلن و افترشیو اینست که برای نرمی و شادابی بیشتر پوست، در برخی از انواع افترشیوها از ترکیبات دیگری نظیر آلوئه ورا استفاده می شود.

کار افترشیو دقیقاً چیست؟
کار افترشیو دقیقاً چیست؟

کار افترشیو دقیقاً چیست؟

همانطور که از نام این محصول پیداست، کار افترشیوها اینست که از پوست شما بعد از اصلاح با تیغ یا ژیلت مراقبت کند. اینکه افترشیو چه کاری بر روی پوست شما انجام می دهد، به نوع افترشیو و ترکیبات موجود در آن بستگی دارد. با وجود این به صورت سنتی می توان گفت که افترشیوهایی که پایه الکلی دارند به عنوان یک ضدعفونی کننده پوست عمل می کنند.

اما چرا پوست پس از اصلاح باید ضدعفونی شود؟ دلیل آن اینست که بعد از اصلاح بدن با تیغ، معمولا برش های کوچکی بر روی پوست ایجاد می شود و احتمال زیادی وجود دارد که این برش ها و منافذ سطح پوست در معرض باکتری ها و عفونت ها قرار گیرند. به همین دلیل استفاده از ادکلن به جای افترشیو کار مناسبی نخواهد بود.

از دیگر کاربردهای افترشیو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کم کردن خارش و التهاب پوستی ناشی از آسیب دیدن پوست و موهای ریز رشد نکرده
  • محافظت از پوست، بستن منافذ ریز پوستی و جلوگیری از ورود باکتری ها، آلودگی ها یا مواد شیمیایی به داخل آنها
  • کمک به بهبود سریع تر خراش های پوستی ناشی از اصلاح بدن با تیغ
  • جلوگیری از سوزش های پوست ناشی از کشیده شدن فولیکول های مو در اثر استفاده از تیغ کند از طریق ایجاد یک لایه محافظ روغنی بر روی منافذ باز پوست
  • کمک به ترمیم و رشد مجدد بافت های پوستی
  • ارمغان آور رایحه ای خوشایند و مطبوع برای پوست صورت
چرا استفاده از ادکلن به جای افترشیو پیشنهاد نمی شود؟
چرا استفاده از ادکلن به جای افترشیو پیشنهاد نمی شود؟

چرا استفاده از ادکلن به جای افترشیو پیشنهاد نمی شود؟

با این توضیحات، دوباره به سوال اصلی مان باز می گردیم که آیا می شود از ادکلن به جای افترشیو استفاده کرد یا خیر. همانطور که گفته شد افترشیوها کمترین میزان الکل را نسبت به دیگر خانواده های عطری از جمله ادکلن ها یا ادو توالت ها دارند و برخی از انواع آنها نیز فاقد الکل هستند.

ذکر این نکته در اینجا ضروری است که الکل یک ماده تحریک کننده پوست است و الکل درون ادکلن ها باعث خشکی پوست می شود. علاوه بر آن، استفاده از محصولات الکل دار بعد از اصلاح که پوست ملتهب و تحریک شده است، موجب از بین رفتن چربی طبیعی پوست، ایجاد التهاب و آسیب پذیری پوست می شود.

بنابراین پیشنهاد می شود که بعد از اصلاح به جای استفاده از ادکلن از افترشیوی مناسب نوع پوست خود با رایحه ای مطابق سلیقه تان استفاده کنید تا نه تنها باعث حس شادابی و سرزندگی شما شود، بلکه بهترین مراقبت پوستی را نیز برای شما به ارمغان می آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم