چرا به عطرها الکل اضافه می‌کنند؟
چرا به عطرها الکل اضافه می‌کنند؟
26 اردیبهشت 1401
چگونه ماندگاری یک عطر را شناسایی کنیم؟
چگونه ماندگاری یک عطر را شناسایی کنیم؟
1 شهریور 1401

ورکشاپ یک روزه کرم سازی با تدریس استاد ملک پور در تاریخ جمعه 28 مرداد 1401 از ساعت 10 الی 18 همراه با پذیرایی و نهار
با گواهی پایان دوره رسمی و معرفی جهت آزمون فنی و حرفه ای

کرم سازی

کرم های گیاهی کاربرد های فراوانی در صنعت زیبایی دارند، زیرا استفاده از لوازم آرایشی امروزه به یکی از نیاز های روزانه زنان تبدیل شد است. ترویج استفاده لوازم آرایشی مربوط به یک یا دو سال اخیر نیست. بلکه افراد در سال های دور نیز از لوازم آرایشی استفاده زیادی می کرده اند. مصرف لوازم آرایشی در کنار ایجاد زیبایی و افزایش اعتماد به نفس موجب ضرر هایی نیز می شود. امروزه با بالا رفتن سظح آگاهی مردم و شناخت عوارض مواد آرایشی شیمیایی،  کرم سازی گیاهی و استفاده کرم های گیاهی بسیار رواج پیدا کرده است و افراد زیادی با گذراندن دوره آموزش کرم سازی گیاهی  اقدام به ساخت کرم گیاهی می کنند. اما متاسفانه علی رغم عوارض خطرناکی که مواد آرایشی شیمیایی برای سلامت انسان دارند، همچنان استفاده از مواد آرایشی شیمیایی  بسیار متداول است. اگر بخواهیم به یک مورد کوچک اشاره کنیم، استفاده از رژ لب همه ساله موجب وارد شدن مقدار زیادی سرب به بدن زنان می شود. آلودگی سرب در دراز مدت باعث ایجاد موارد مختلفی همچون افزایش پرخاشگری، کم شدن بهره هوشی، خستگی زودرس یا حتی کم خونی های مزمن شود. حتی استفاده از رژ لب برای خانم های باردار می تواند تاثیرات منفی بر سلامت جنین بگذارد. این مورد تنها یک نمونه کوچک استفاده از عوارض لوازم آرایشی بود.

انواع مواد آرایشی گیاهی

اجازه دهید قبل از اینک به معرفی کرم های گیاهی بپردازیم کمی بیشتر با مواد آرایشی گیاهی آشنا شویم. در بازار محصولات آرایشی متعددی وجود دارد. بسیاری از تولید کنندگان ادعا می کنند که محصولاتشان بر پایه گیاهان ساخته می شود.

محصولات طبیعی
این دسته از محصولات آرایشی که با نام محصولات طبیعی یا Natural Products شناخته می شوند بر پایه مواد اولیه طبیعی ساخته می شوند. اما ممکن است در مراحل ساخت حتی تبدیل به یک محصول مضر برای پوست شوند. نکته ای که بسیار مهم است و شاید برای شما جالب باشد. اگر محصولی حتی یک درصد از موارد اولیه تشکیل دهنده اش طبیعی باشند بر اساس استاندارد جهانی جزو این دسته قرار میگیرند.

محصولات ارگانیک
یکی دیگر از دسته بندهای محصولات آرایشی محصولات ارگانیک Organic Products هستند. در تولید این لوزام آرایشی از گیاهان به عنوان مواد اولیه استفاده می شود. گیاهانی که حتی از کود های شیمیایی نیز برای پرورش آنها استفاده نشده است. این محصولات دارای لوگوی مخصوص هستند که نشان دهنده ارگانیک بودن ان است. داشتن لوگوی ارگانیک این اطمینان را به شما میدهد که حداقل ۹۵ درصد از ترکیبات این محصول ارگانیک هستند.

محصولات وگان
دسته دیگری از محصولات آرایشی محصولات وگان هستند که در آن ها از ترکیبات حیوانی استفاده نمی شود. در تولید وسایل آرایشی استفاده از ترکیبات حیوانی به وفور استفاده می شود.برای مثال از روغن کبد کوسه در نرم کننده ها یا از چربی حیوانات به عنوان پاک کننده به کار می رود. در تولید محصولات موجود در دسته وگان از هر ماده ای که به هر نحوی از حیوانات تولید میشود استفاده نمی گردد.

محصولات تمیز
محصولاتی که در این دسته قرار می گرند آنهایی هستند که خطری برای مصرف کننده ندارند. در تولید وسایل آرایشی مقدار زیادی سولفات، سیلیکون، فتالات، پارابن، مشتقات نفتی، رنگ‌های مصنوعی و رایحه‌های ساختگی استفاده می شود. برای جلوگیری از بیماری هایی همچون سرطان حتما از محصولات موجود در این دسته استفاده کنید. چرا که استفاده از محصولات تمیز شانس ابتلا به این بیماری ها را کاهش می دهد.

لزوم استفاده از کرم گیاهی برای پوست

عده زیادی همچنان استفاده از کرم های مرطوب کننده را در راستای تمایل به زیبایی می پندارند. درحالی که مرطوب نگهداشتن پوست برای سلامتی امری حیاتی است. استفاده از کرم های گیاهی مرطوب کننده  با کیفیت مناسب باعث می شود که پوست شما در مقابل خشک شدن و خارش ایمن شود. بنابر این شما باید در طول روز استفاده از مرطوب کننده ها را فراموش نکنید. بسته به دمای محیط و همچنین پوست شما ممکن است در طول روز مقدار زیادی از رطوبت موجود در پوست تبخیر شود. به همین دلیل است که ما پیشنهاد می کنیم در طول روز از مرطوب کننده ای مناسب استفاده کنید تا همواره پوستی نرم و انعطاف پذیر داشته باشید.

چرا کرم های گیاهی؟

دلایل زیادی وجود دارد که ایجاب می کند از ساخت کرم گیاهی بجای کرم های بر پایه مواد شیمیایی استفاده کنیم.

با استفاده از مواد آرایشی و کرم های گیاهی از پوستتان محافظت می کنید
پوست انسان یکی از بزرگترین ارگان در بدن است که در معرض مواد مضر زیادی قرار دارد. استفاده روزانه از مواد شیمیایی باعث می شود تا ۶۰ درصد مواد سمی موجود در لوازم آرایشی از طرق پوست جذب شوند. با جایگزین کردن کرم های گیاهی بجای نمونه های شیمیایی آن احتمال آسیب و ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش میدهد.

از محیط زیست حفاظت می‌کنید
در تولید کرم های غیرگیاهی همان طور که قبل تر نیز اشاره شد از مواد شیمایی متعددی استفاده می شود. با استفاده از محصولات ارایشی برپایه گیاهی نیاز به تولید فراورده های نفتی نیز کاهش پیدا میکند. چرخه این روند موجب سلامت بیشتر محیط زیست خواهد شد.بنابر این با محافظت از پوستمان در واقع از محیط زیست نیز محافظت کرده ایم.

از نسل بعدی محافظت می‌کنید.
تحقیقات زیادی بر روی میزان تاثیر استفاده از لوازم آرایشی شیمیایی بر جنین صورت گرفته است. بر اساس این تحقیقات مواد سمی موجود در کرم های برپایه شیمیایی باعث بروز نقص هایی در هنگام زایمان می شود. همپنین مادرانی که هنگام بارداری از این گونه لوازم آرایشی استفاده می کنند باعث بروز نقص های رفتاری در کودکان خود می شوند.

با مواد آرایشی گیاهی آرامش ذهنی دارید
یکی از دلایل بسیار مهم استفاده از کرم های گیاهی دور ماندن از بیماری های مختلف است. با جایگزین کردن این کرم ها به جای کرم های برپایه مواد شیمیایی، این آسودگی خاطر به شما انتقال داده می شود که شانس ابتلا به بیماری مختلف بشدت کاهش پیدا میکند.

با کرم سازی گیاهی از آزار و کشتار حیوانات جلوگیری می‌کنید
در تولید لوازم آرایشی همان طور که قبل تر نیز اشاره کردیم از بخش های مختلف بدن حیوانات استفاده می شود. استفاد از کرم های گیاهی باعث می شود حیوانات کمتری کشته شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم