کوچولو عطرساز
کوچولو عطرساز
13 دی 1401
ورکشاپ آموزش عطرسازی
ورکشاپ آموزش عطرسازی زمستان 1401
17 دی 1401

عطر با بوی قهوه؟ قهوه با بوی آشنایی که دارد به حس بویایی برخی از افراد سازگار است و از آن نهایت لذت را می‌برند. تصور کنید در ‌یک‌روز برفی زمستان دوست دارید در یک کافی‌شاپ بنشینید و یک فنجان قهوه صرف کنید.
چه احساس مطبوعی است و از آن احساس نهایت رضایت را دارید. در دنیای عطر و اُدکلن نیز رایحه قهوه همیشه وجود داشته است و معمولاً جزء عطرهای لاکچری و شیکی می‌باشند. اسانس قهوه در عطر مخصوص رایحه تلخ است. شما هر وقت قهوه میل می‌کنید، طعم تلخش به مشامتان می‌رسد.
در صنعت خرید عطر و ادکلن نیز رایحه تلخ یکی از رایحه‌های دوست‌داشتنی مخصوصاً برای آقایان است.

منشا تلخ بودن عطر و ادکلن چه چیزی می باشد؟

شاید جالب باشد بدانید که منشا این رایحه عطر از کجا می باشد و یا به دلیل وجود چه عنصری در عطر، رایحه آن تلخ می شود؛ تلخی ادکلن مردانه تلخ به دلیل وجود اسانس، قهوه، نعنا هندی، جوز هندی، دارچین و میخک و … می باشد، با ترکیب شدن این اسانس ها عطر مورد نظر رایحه تلخی به خود می گیرد. پس اگر به دنبال عطری با رایحه تلخ می باشید بهتر است در نت آن ها به دنبال چنین اسانس هایی نیز باشید چرا که خیلی از مردم و حتی فروشندگان عطر هنوز نمی دانند که دلیل تلخی عطر چه چیزی می باشد. عطر هایی که از نعنا هندی و قهوه و … تهیه می شوند در صورتی که به دلیل اسانس های دیگر طبع گرمی را به خود بگیرند سنگین تر از زمانی می شوند که طبع آن ها سرد و ملایم می باشد.

عطر با رایحه قهوه
عطر با رایحه قهوه

انواع تقسیم بندی ادکلن به چه صورتی است؟

به طور کلی ادکلن ها به سه گروه اصلی تقسیم می‌شوند:

ادکلن اورجینال:

به ادکلن هایی گفته می شود که به وسیله کارخانه مادر و یا کارخانه های دارای مجوز نمایندگی ساخته می شوند.

ادکلن غیر اورجینال:

به آن دسته از ادکلن هایی گفته می شود که کاملا شبیه ادکلن های اورجینال هستند، اما توسط کارخانه مادر ساخته نشده اند، بلکه این ادکلن ها بدون مجوز تولید شده اند. این ادکلن ها در مقایسه با نوع اورجینال از ماندگاری کمتری برخوردار بوده و همچنین کیفیت سوپاپ، والف، شیشه و.. تفاوت قابل توجهی با عطر اورجینال دارد.

ادکلن تستر:

به ادکلن هایی گفته می شود که فرقی نمی کند در کارخانه مادر یا در کارخانه تولید ادکلن ساخته شده باشد. تنها چیزی که مهم است، این است، بایستی نت های بویایی آن تا حد زیادی به ادکلن اورجینال شبیه باشد، به گونه ای که فرد استفاده کننده بتواند همان رایحه و بوی عطر اورجینال را حس کند، البته ادکلن های تستری که در کار خانه ما در تولید می شوند، به طور رایگان و تنها برای تست مشتری در اختیار آنها قرار می گیرد. و برخی از آنها با قیمتی کمتر از ادکلن اورجینال در بازار عرضه می شود.

عطرهای با اسانس قهوه چه ویژگی هایی دارند؟

عطر با نت قهوه = بوی شکلات تلخ

عطر با بوی قهوه(coffee) شباهت زیادی به رایحه شکلات تلخ دارند. به خاطر همین شباهت، به افرادی که به شکلات و عطرهای تلخ علاقه زیادی دارند پیشنهاد می کنیم که حتما از عطر با بوی قهوه استفاده کنند.

عطر قهوه تازه دم کرده تاثیرات مثبتی بر روی مغز دارد و موجب تحریک، هوشیاری و بیداری مغز می شود. همچنین رایحه تلخ قهوه موجب کاهش استرس از طریق افزایش فعالیت آنتی اکسیدان های مغز می شود.

عطر با رایحه قهوه
عطر با رایحه قهوه

ادکلن زنانه با بوی قهوه از کجا نشأت می گیرد؟

معمولا در صنعت ادکلن سازی برای تهیه ادکلن هایی با بوی قهوه از اسانس قهوه استفاده می شود. این گونه ادکلن ها دارای طبعی سنگین و گرم هستند، بنابراین سازندگان و کارشناسان ادکلن و عطر توصیه می کنند که از این گونه ادکلن ها در طی فصل سرد سال استفاده گردد،

چرا که رایحه های سنگین و تلخ در شرایط سرد به طور بهتری می توانند خود را نشان دهند و استشمام بوی چنین ادکلن هایی در فضاهای سرد موجب رضایت خاطر می شود. استفاده از ادکلن با بوی قهوه در محیط نیز یک فضای رسمی و جدی به وجود می آید، بنابراین برای استفاده در محیط های کاری و رسمی مناسب می باشد.

بسیاری از افراد و حتی فروشندگان نمی دانند که دلیل تلخی ادکلن چیست. باید بدانید با استفاده از ترکیب نمودن اسانس قهوه، جوز هندی، نعنا هندی، دارچین، میخک و… ادکلن با رایحه ای تلخ به وجود می آید که طرفداران زیادی دارد. این نوع ادکلن ها طبع گرمی و ملایمی دارند.

اسانس تلخ قهوه در عطر

رایحه تلخ به رایحه‌ای می‌گویند که ریشه‌ریشه درخت و گیاهان تند گرفته می‌شود. این نوع از عطرها در فصول سرد سال مورد استفاده قرار می‌گیرند. منشع این رایحه تلخ‌ قهوه، نعناع هندی، دارچین، جوز هندی و میخک است.

1- ادکلن گودگرل – Carolina Herrera Good Girl

کارولینا هررا یکی از معروف‌ترین برندها در زمینه تولید عطرهای بی‌همتاست و عطر ولوت فتال از مجموعه عطرهای گود گرل این برند، یکی از دو عطر زنانه با بوی قهوه است که این برند آن را طراحی کرده است. عطر دیگر گود گرل آبی این مجموعه است.

ولوت فتال کارولینا هررا عطری گرم و شیرین به شمار می‌آید و با عطر خوش قهوه و ترکیب معجزه آسای آن با بادام شروع به اعلام حضور می‌کند.

در قدم بعدی و نت‌های میانی عطر خوب گل یاس و گل مریم به عنوان دو مکمل جذاب وارد صحنه شده تا طراوت و شادابی شخصیت شما را به خودتان و هر کسی که این عطر را احساس می‌کند، یادآوری کند. در نهایت نوبت به دانه تونکا با عطر خوشی که مشابه وانیل است می‌رسد که در کنار کاکائو قرار بگیرد و جسارت و قدرت شما را به نمایش بگذارد.

عطر زنانه گودگرل در عین گرما و شیرینی ملایمتی بی‌نظیر و بسیار شیک دارد که دل شما را نخواهد زد و به دلیل پخش بو و ماندگاری بالا یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده طولانی مدت شما خواهد بود.

ادکلن گودگرل – Carolina Herrera Good Girl
ادکلن گودگرل – Carolina Herrera Good Girl

2- عطر زنانه ایو سن لورن بلک اوپیوم (black opium)

عطر زنانه ایو سن لورن بلک اپیوم، فرانسوی بوده که با یک طرح و شیشه‌ای مشکی رنگ، تلخی خود را از دور نشان می‌دهد. مناسب خانم‌هایی است که جذاب بودن را دوست دارند. این عطر به گونه‌ای می‌باشد که تمام مدت شما اِسانس قهوه را احساس می‌کنید. نت آغازینش دارای ترکیب فلفل‌صورتی ، شکوفه‌ی پرتقال و گلابی است که می‌توان گفت یک ترکیب میوه‌ای است.

اما کم‌کم به گذر زمان کوتاهی به نت میانی که حاوی ترکیبات بوی قهوه و گل یاسمین است، می‌رسید. جالب بدونید این عطر برای افرادی که علاقمند به موزیک راک هستند، گزینه مناسبی است و واقعاً به استایل و حالتشان می‌خورد. با کلیک کردن بر روی دکمه زیر می‌توانید به سرعت و راحتی این عطر خوشبو را تهیه نمایید.

عطر زنانه ایو سن لورن بلک اوپیوم (black opium)
عطر زنانه ایو سن لورن بلک اوپیوم (black opium)

 3- ادکلن آنجل شلیسر اسنشیال مردانه – Angel Schlesser Essential

محصولی از برند آنجل شلیسر با رایحه ای تلخ و طبعی ملایم که این امکان را فراهم می آورد تا علاقه مندان به روایح تلخ ، بتوانند در هر جهار فصل سال از رایحه تلخ استفاده کنند . ادکلن آنجل شلیسر اسنشیال عطر مردانه دارای ترکیبات میوه ای و گیاهی مانند ترنج و سیب در نت اتبدایی ، دارچین ، فهو ه، برگ بنفشه شیرین در نت میانی و لوبیا تونکا ، چرم ، مشک و سدر در نت پایانی میباشد . 

ادکلن آنجل شلیسر اسنشیال مردانه – Angel Schlesser Essential
ادکلن آنجل شلیسر اسنشیال مردانه – Angel Schlesser Essential

4- جورجیو آرمانی Armani Code Ultimate Femme

 این عطر ساخت کشور ایتالیاست و در سال 2014 بهترین عطر شناخته شده است. این عطر، به دلیل بوی تند و گرمی که دارد، استفاده از آن در فصول پاییز و زمستان توصیه می شود.

 پس از اسپری کردن ادکلن روی پوست، در ابتدا بوی قهوه، گل یاسمین و شکوفه پرتقال را احساس خواهید کرد  در نهایت به وانیل و چوب میرسیم که ترکیب بسیار خوب و گرما بخشی است.

طرح گل های زیبا با رنگ های روشن روی بطری کار شده است که به آن ظاهر زیبایی می بخشد. خرید این ادکلن به دلیل بوی خوشبو و عالی، ماندگاری زیاد، بطری زیبا، حجم ۵۰ میلی لیتر و برندی معتبر بسیار مناسب خواهد بود. و شما می توانید برای هدیه دادن به دوستان و خانواده تان از این ادکلن استفاده نمایید. نت های این ادکلن به ترتیب شامل:

 نت اولیه: پرتقال تلخ -زنجبیل – گلابی ( احساس شادی و هیجان)
نت میانی: قهوه – شکوفه‌ی پرتقال – گل یاسمین ( احساس طراوت و تمرکز)
نت اصلی: وانیل – چوب ( احساس اعتمادبه‌نفس و هیجان زیاد )

جورجیو آرمانی Armani Code Ultimate Femme
جورجیو آرمانی Armani Code Ultimate Femme

5- ادکلن با بوی قهوه بلک افغان Black Afgano

ادکلن بلک افغان محصولی از برند ناسوماتو و از ادکلن های خاص و محبوبی است که طرفداران بسیاری در جهان دارد. که هم برای خانم ها و هم برای آقایان کاربرد دارد. اگر به دنبال ادکلنی هستید که می خواهید با همسرتان به صورت مشترک استفاده کنید، به شما ادکلن بلک افغان را پیشنهاد می کنیم، همچنین اگر کیفیت عطر از قیمت آن بیشتر برایتان مهم است، این ادکلن گزینه ی خوبی می باشد. فرمولاسیون و طراحی این ادکلن به وسیله ی عطر ساز مشهور الساندرو گوالیتری انجام شده است. نت های این ادکلن به ترتیب شامل:

 نت اولیه: گیاه شاهدانه – نت‌های سبز ( احساس آرامش)
نت میانی: صمغ- نت‌های چوبی – قهوه – تنباکو ( احساس آرامش و تمرکز)
نت اصلی: چوب عود (آگار) ( احساس آرامش و امنیت درونی)

یکی دیگر از انواع عطر مردانه با بوی قهوه، ادو تویلت مردانه اومو از برند مطرح ولنتینو است. نت‌های آغازین این عطر شامل گیاه میرتل با بویی شبیه به مرکبات و ترنج است که خیلی سریع می‌تواند احساس خوب پر انرژی بودن و تازگی را به شما هدیه دهد. در نت‌های میانی قهوه بو داده شده با عطر خوشش وارد میدان می‌شود تا گرم بودن شخصیت شما را به همراه اقتدارتان به نمایش بگذارد.
نت‌های پایانی این عطر مردانه با بوی قهوه نیز به چوب سدر و رایحه خوش چرم اختصاص یافته تا ادو تویلتی گرم را با رایحه تلخ و شیرین ایجاد کند و خودش را در خاطره اطرافیان‌تان به ثبت برساند.

ادکلن با بوی قهوه بلک افغان Black Afgano
ادکلن با بوی قهوه بلک افغان Black Afgano

6- ادو تویلت مردانه کلوین کلاین مدل سی کی فری

آقایانی که علاقه‌مند به جلب توجه هستند و دوست دارند در معرض توجه دیگران قرار بگیرند، می‌توانند از اُدکلن مردانه کلوین کلاین مدل Ckfree استفاده کنند. یکی از اُدکلن‌های خوشبو است که باعث جذابیت بیشتر آقایان می‌شود.

در نت آغازین شما رایحه انیسون و چوب درخت عرعر را احساس می‌کنید. سپس در نت میانی بوی تباکو ، چرم و قهوه را به مشام شما می‌رساند، که رایحه‌ای قالب است. در نت پایانی هم نیز رایحه‌ی حاوی ترکیبات بلوط، چوب درخت ساج و مهم‌ترین عضو آن، پاتچولی است می‌رسد.

ادو تویلت مردانه کلوین کلاین مدل سی کی فری
ادو تویلت مردانه کلوین کلاین مدل سی کی فری

7- عطر اسپرت دانهیل قهوه‌ ای (Dunhill Brown)

عطر دانهیل قهوه ای زنانه محصولی از برند ریو کالکشن میباشد که رایحه ای مشابه با عطر آلفرد دانهیل قهوه ای از برند آلفرد دانهیل دارد . برند ریو محصولی مشابه و با کیفیت اما با قیمت بسیار ارزان تری را به بازار عطر و ادکلن معرفی کرد . رایحه این عطر متشکل از قهوه ، بادام تلخ و چوب صندل سفید میباشد . این عطر با توجه به قیمت کم و کیفیت بالایی که دارد میتواند گزینه مناسبی برای علاقه مندان به روایح تلخ باشد.

عطر اسپرت دانهیل قهوه‌ ای (Dunhill Brown)
عطر اسپرت دانهیل قهوه‌ ای (Dunhill Brown)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم