مزاج
از طبع ها چه میدانید؟
2 بهمن 1400
تاریخچه شیشه عطر
تاریخچه شیشه عطر
3 اسفند 1400
نمایش همه
انتخاب بهترین عطر برای هدیه دادن

انتخاب بهترین عطر برای هدیه دادن

برای بسیاری از ما، پیش آمده است که بخواهیم برای عزیزان خود هدیه‌ای بخریم و در بسیاری از مواقع، در انتخاب هدیه دچار شک و تردید می‌شویم. گاهی هم از انتخاب یک هدیه در خور و مناسب شان فرد مورد نظرمان ناامید می‌شویم و به خرید یک هدیه تکراری اکتفا می‌کنیم. هر چند که برای هدیه دادن به افراد عزیز و دوست ​داشتن​ی اطراف‌مان، گزینه های مختلفی پیش رو داریم، اما عطرها ویژگی‌هایی دارند که می‌توان همیشه به عنوان بهترین و ارزشمندترین هدیه روی آن‌ها حساب کرد. عطرها، به عنوان بهترین هدیه‌هایی شناخته می‌شوند، که اگر به درستی انتخاب شوند و مورد پسند شخص دریافت کننده قرار بگیرد، تا همیشه یاد و خاطره‌شان در ذهن هدیه گیرنده باقی می‌ماند. عطر‌ها هدیه‌هایی گرانبها و ارزشمند هستند، که کاربرد زیادی دارند و معمولا مورد استقبال آدم‌های مختلف با روحیات مختلف قرار می‌گیرند. عطرها یکی از بهترین هدیه‌ها برای دوستان و عزیزان‌مان هستند و ما با هدیه دادن عطر به آن‌ها، علاقه و دوستی‌مان را ثابت می‌کنیم. اما نکته‌ای که وجود دارد، پیچیدگی در انتخاب عطر برای هدیه است. همه ما می‌دانیم، این که بخواهیم برای خودمان عطر بخریم به اندازه کافی مشکل و پیچیده است، در نتیجه خرید عطر برای افرادی دیگر، می‌تواند به مراتب دشوارتر و پیچیده‌تر باشد.

عطر بهترین هدیه

ما همیشه در خرید هدیه سلیقه، علایق، شخصیت و نیازهای آن فرد را در نظر می‌گیریم. نیاز همیشه در اولویت است مثلا اگر قصد خرید هدیه‌ای برای عزیزان‌تان دارید، معمولا همواره به چیزهایی که نیاز دارند فکر می‌کنید، شال یا کلاه؟ عینک آفتابی؟ کیف یا جاکلیدی؟ سوالاتی که همیشه از خودتان درباره یک هدیه خوب می‌پرسید، این است که آن فرد چه چیزی در زندگی خود کم دارد و در واقع به چه چیزی نیاز دارد؟ برطرف کردن این نیاز می‌تواند بهترین هدیه باشد. اما افرادی هستند که به دلیل تمکن مالی تقریبا به هیچ چیزی نیاز ندارند و اصطلاحا همه چیز دارند! در این شرایط  هر چیزی که برای این فرد بخرید بدون استفاده خواهد بود و هدیه دادن شما معنای خود را از دست خواهد داد. فکر می‌کنید، در چنین شرایطی، برای نشان دادن دوستی، علاقه و حمایت خود چه کاری باید انجام دهید؟ در این شرایط و شرایط مشابه هدیه دادن یک عطر می‌تواند مشکلات مربوط به خرید و انتخاب هدیه را به راحتی حل کنند. اما چطور یک برای چنین شخصی، یک عطر برای هدیه انتخاب کنیم؟ هدیه دادن عطر می‌تواند شادی، احساس خوب و زیبایی را در آن واحد به همراه داشته باشد و ما بدون آن که هزینه گزافی متحمل شویم، تاثیری مثبت بر روی عزیزان‌مان خواهیم گذاشت. مهم نیست هر فرد چند عطر در منزل دارد، همیشه عطرهای جدید با حس‌های جدید همراه هستند و جنبه‌های تازه‌ای از شخصیت فرد را به نمایش می‌گذارند. پس نباید نگران این موضوع باشید، که فرد مورد نظر به چه چیزی نیاز دارد و چه چیزی را لازم ندارد، با خرید عطر مناسب شما می‌توانید دوستی خود را به دوستان و عزیزان خود نشان دهید.

عطر یک هدیه شخصی

هنگام خرید هدیه، شما به شخصی فکر می‌کنید که قرار است هدیه را دریافت کند. در مورد عطر نیز این اصل وجود دارد. معمولا شما برای پیدا کردن عطری مناسب شخصیت و سبک زندگی فرد مورد نظرتان وقت صرف می‌کنید و آن فرد قدردان این زحمت شما خواهد بود. یعنی شما یک چیز معمولی و اتفاقی را از قفسه فروشگاه‌ برنمی‌دارید و برای خرید یک هدیه مخصوص برای شخص مورد نظرتان وقت می‌گذارید. همین امر عطرها را به یک هدیه مناسب تبدیل می‌کند.

انتقال شادی با هدیه دادن عطرهای خوشبو

همان لحظه‌ای که ما درب عطر محبوب‌مان را باز می‌کنیم و رایحه اولیه آن را استشمام می‌کنیم، احساس شادی و تازگی در وجود ما ایجاد می‌شود و احساس می‌کنیم، دنیا در تسخیر ما قرار گرفته است. عطر درمانی و آروماتراپی نیز آثار مثبت عطرها را بر روی روح و روان و حتی جسم انسان ثابت کرده است. بنابراین وقتی عطر محبوب دوست یا همسرتان را به او هدیه می‌دهید، همه این حس خوب و شادی را به او انتقال می‌دهید و همین موضوع یکی از مهم‌ترین دلایلی است که عطرها را به بهترین هدیه‌ تبدیل کرده است.

بسته بندی عطر ها

عطرها علاوه بر داشتن رایحه و بوی خوش، یک شیء زیبا هم هستند که شکل جذاب بطری آن‌ها می‌تواند اثری مثبت روی افراد داشته باشد و به یک یادگاری زیبا و ماندگار تبدیل شود. این بطری دوست داشتنی هزینه‌ای اضافی هم برای شما درپی نخواهد داشت و حتی پس از تمام شدن عطر هم برای همیشه ماندگار خواهد بود. علاوه بر بطری، بیشتر عطرها جعبه زیبایی هم دارند و در این صورت نیازی به کادوپیچ کردن آن‌ها نیز نخواهید داشت.

نیاز همه به عطر جدید

شاید فکر کنید دوست‌تان لباس کافی دارد و به چیز جدیدی نیاز ندارد اما عطر جدید چیزی است که هرگز اضافی و بی استفاده نخواهد بود. اگر عطری که به عنوان هدیه می‌خرید، از نظر فرد مورد نظرتان، عطری محبوب و درجه یک هم نباشد، باز هم می‌تواند به عنوان یک عطر روزمره یا کامل کننده مجموعه عطرهای شخص به کار رود. بنابراین بهتر است، به خاطر داشته باشید، که یک عطر جدید و خاص همیشه می‌تواند مورد استفاده باشد و از این جهت نیز عطر یکی از بهترین هدیه‌ها برای دوستان و عزیزان شما است.

با هر بودجه‌ای می‌توان یک عطر مناسب خرید

هدیه دادن عطر نیاز به بودجه‌های گزاف و ولخرجی ندارد. عطرها انواع مختلفی دارند که دامنه قیمت آن‌ها نیز گسترده‌ است. برای خرید عطر، می‌توانید از چند هزارتومان تا چندصدهزارتومان و حتی بیشتر هزینه کنید و با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید و ارزشی که طرف مقابل برای شما دارد، از میان عطرهایی با قیمت‌های مختلف یکی را انتخاب کنید. البته این به معنای خرید عطرهای تقلبی ارزان قیمت نیست، زیرا عطرهای تقلبی می‌توانند زیان‌های ناخواسته‌ای داشته باشند. برندهای عطر معتبری همچون پوما، بنتون و نینا ریچی مجموعه‌های هدیه زیبایی دارند که با تخفیف خوبی ارائه می‌شوند و می‌توانند بهترین هدیه برای عزیزان شما باشند. همچنین امروزه اغلب برندهای معتبر فروش و عرضه عطر، عطرهای اصل و اورجینال مینیاتوری، عطرهای سمپل و عطرهای دستریز را با حجم کم‌تر و قیمت مناسب‌تر، عرضه می‌کنند، که با توجه به بودجه خود، می‌توانید از بین آن‌ها نیز برای خرید هدیه انتخاب کنید.

هدیه دادن عطر برای خانم‌ها و آقایان

فرقی نمی‌کند، طرف مقابل شما آقا باشد یا خانم، یا حتی جوان باشد یا مسن باشد، در هر شرایطی، هدیه دادن عطر یکی از بهترین گزینه‌ها برای ابراز محبت و دوستی است. جالب است بدانید که یک سوم از خانم‌ها به عطرهای مخصوص آقایان علاقه دارند و ضرورتی ندارد خودتان را به عطرهای مخصوص هر جنس محدود کنید. برخی از برندها هم عطرهای تک جنسیتی به بازار ارائه کرده‌اند، که می‌تواند انتخاب مناسبی برای هدیه دادن به دوستان و عزیزان‌مان به حساب بیاید.

عطرها یک هدیه احساسی هستند

وقتی احساس خاصی به کسی دارید، هدیه دادن عطر می‌تواند نشانه‌ای از این ابراز احساسات باشد. البته هدیه دادن به طور کلی چنین خاصیتی دارد، اما وقتی یک وسیله شخصی مثل عطر به عنوان هدیه انتخاب شود، ارزش احساسی آن بسیار بالاتر خواهد بود. عطرهایی که نوت‌های رمانتیک دارند، بهترین گزینه برای این کار هستند. البته در نظر داشته باشید که وقتی برای یک همکار یا دوست معمولی هم عطری را به عنوان هدیه می‌خرید، نباید به سراغ رایحه‌های احساسی و رمانتیک بروید، یک عطر ساده و کلاسیک بهترین انتخاب برای چنین هدیه‌ای است.

هدیه دادن عطر یک حرکت لاکچری و سطح بالا

فرقی نمی‌کند، چقدر پول برای خرید عطر مورد نظر خود صرف کرده‌اید، هدیه دادن عطر همیشه یک حرکت سطح بالا و لاکچری محسوب می‌شود و برای همه خوشایند و راضی کننده است. هر کسی وقتی یک بسته زیبای عطر از یک برند شناخته شده را به عنوان هدیه دریافت می‌کند، احساس دلگرمی و شادی پیدا می‌کند. حال اگر این عطر به صورت یک مجموعه هدیه و همراه با ژل و محصولات زیبایی مرتبط با همان نوعِ عطر باشد، این شادی و دلگرمی چندین برابر خواهد شد.

عطرها را می‌توان به مدت طولانی‌تری استفاده کرد

مزیت دیگر عطرها نسبت به هدیه‌های دیگر در ماندگاری بالای آن‌ها است. اگر از عطرها به اندازه استفاده کنید و از آن‌ها درست نگهداری کنید، تا چندین سال تمام نخواهد شد و حتی اگر تمام شوند بطری آن‌ها به عنوان یادگاری، از هدیه با ارزش شما، برای همیشه به یادگار خواهد ماند. ​​​بنابراین عطر یک هدیه ماندگار و یک یادگاری ارزشمند با عمر طولانی است،بشرطی که نحوه درست نگهداری عطر را بدانید.

خرید عطر نسبت به هدیه‌های دیگر ساده‌تر است

شاید فکر کنید خرید عطر مناسب، آن قدرها هم ساده نیست، اما اگر آن را با خرید یک جفت کفش با اندازه مناسب یا یک بلوز متناسب مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که اتفاقا خرید عطر به عنوان هدیه چندان هم سخت نیست. برای خرید عطر هدیه، تنها کافی است، کسی را که می‌خواهید برایش هدیه بخرید به خوبی بشناسید، سلیقه بویایی، برندها و خانواده عطری را که معمولا استفاده می‌کند، بررسی کنید و بر اساس آن یک خرید مناسب را به صورت حضوری یا​ آنلاین انجام دهید.

اصول و قوانین خرید عطر برای هدیه

در زمان انتخاب و خرید خوشبوترین و بهترین عطر زنانه و مردانه برای هدیه، توجه به ملاک‌هایی از جمله رایحه، تیپ شخصیتی و هدف استفاده از آن عطر بسیار مهم است. رایحه و احساسات، رابطه‌ مستقیمی با یکدیگر دارند. مسلماً عطری که برای یک شخص شاد و جوان خریداری می‌شود، با عطری که برای یک فرد کهن سال و جا افتاده انتخاب می‌شود تفاوت‌های آشکاری با هم دارند. یکی از مهم‌ترین ملاک‌های انتخاب و خرید عطر خوب برای هدیه، عطری است، که احساسی خوشایند را در شخص مورد نظر شما ایجاد می‌کند. به عبارتی عطرها،‌ هم‌زمان که برای هر فرد جذاب‌ هستند، باید حال خوشی را نیز در اطرافیان ایجاد کنند. شاید با این مقدمه احساس کنید، که انتخاب عطر زنانه و مردانه برای هدیه کار دشواری است؛ اما با رعایت اصول و قوانین مشخص و تعریف شده‌ای، می‌توانید بهترین عطر زنانه و رمانتیک‌ترین عطر مردانه خوشبو را به عنوان هدیه انتخاب کنید و این کار برای‌تان راحت و لذت‌بخش باشد. در واقع انتخاب عطر زنانه و مردانه برای هدیه اصول و قواعد خاصی دارد که با آموختن آن به راحتی می‌توانید به هدف نهایی برای خرید خوشبوترین هدیه دست پیدا کرد. در ادامه، به تمام قواعد و اصول مهمی اشاره می‌کنیم، که برای خرید یک عطر به عنوان هدیه باید توجه کنید:

قانون اول: ارتباط شما با فرد هدیه گیرنده مهم است

اگر برای یک عضو از خانواده یا بهترین دوست خود قصد خرید عطر به عنوان هدیه را دارید، شانس اینکه شما او را به‌ خوبی بشناسید بسیار زیاد است. به این ترتیب می‌توانید یک عطر تند یا عطری که دقیقا مورد علاقه‌ او باشد را انتخاب کنید و به عنوان هدیه بخرید. در مقابل اگر می‌خواهید به فردی هدیه بدهید، که زیاد با او صمیمی و نزدیک نیستید، عقل حکم می‌کند، که به سراغ یک عطر ملایم‌تر بروید و عطری بخرید که از خرید آن به جایی برنمی‌خورد. اگر هم به دنبال خرید یک عطر برای همسر خود هستید، عطری را انتخاب کنید که دوست دارید، هنگام بودن در کنار شما از آن استفاده کند و به خود بزند.

قانون دوم: به شخصیت فرد دریافت کننده هدیه توجه کنید

لارنس پترسون، کارشناس عطر معروف دنیا توصیه می‌کند،‌ که قبل از خرید عطر به خصوصیات شخصیتی فرد هدیه گیرنده توجه داشته باشید. اگر فرد مورد نظر شما اجتماعی‌تر و برونگرا است به سراغ یک عطر تندتر برای هدیه دادن به او بروید. از طرفی دیگر اگر فرد مورد نظرتان کمی خجالتی است، بهتر است به دنبال یک عطر ملایم‌تر برای او باشید و مطمئن باشید، که چنین انتخابی می‌تواند برای هدیه دادن به او مناسب‌تر باشد.

قانون سوم: به زمان هدیه دادن توجه کنید

براساس گفته‌های کارشناس بزرگ عطر دنیا، لارنس پترسون، دانستن این موضوع که فرد مورد نظر ما چه زمانی از عطری که هدیه گرفته است، استفاده خواهد کرد، در انتخاب عطر هدیه بسیار مهم است. قبل از اینکه برای هدیه به یک شخص، عطری را انتخاب کنید، این موضوع را در نظر بگیرید، که آیا او عطر را برای روز می‌خواهد یا شب؟ اصلا آیا می‌خواهد آن را در مواقع خاصی استفاده کند یا هر روز آن را بزند؟ فراموش نکنید، که عطرهای ملایم‌تر مناسب روز هستند و عطرهای تندتر و سنگین‌تر مناسب مراسم و میهمانی‌های شبانه هستند. همچنین عطرهای گرم برای فصل‌های زمستان و پاییز و عطرهای سرد و خنک برای فصل‌های بهار و تابستان مناسب هستند.

قانون چهارم: علاقه‌ فرد گیرنده هدیه را به خوراکی‌ها در نظر بگیرید

اگر فرد مورد نظر شما به غذاهای تند علاقه دارد، شانس اینکه او عاشق یک عطر تند و تیزتر نظیر عطرهای چوب یا گل رز باشد، نیز زیاد است. اگر فرد گیرنده هدیه، همیشه به شیرینی و شکلات علاقه نشان می‌دهد، بدون شک از عطرهای وانیلی خوشش خواهد آمد. فراموش نکنید، که اگر فرد مورد نظر برای دریافت هدیه از شما، قهوه‌ شیرین دوست داشته باشد، عطرهای شیرینی که دارای نت قهوه هستند برای او خوشایند خواهد بود. همچنین اگر فردی عاشق نوشیدنی‌های مختلفی مانند ماالشعیر یا دمنوش‌های دارچین و زنجبیل باشد، عطرهایی با رایحه چوب مورد پسند و علاقه او خواهد بود.

قانون پنجم: در مورد ظاهر روزانه‌ فرد دریافت کننده هدیه فکر کنید

آیا فردی که قرار است برای او، عطری به عنوان هدیه بخرید، لباس‌های کلاسیک به تن می‌کند یا لباس‌های جدید و جذاب می‌پوشد؟ او پول خود را صرف خرید لباس جین می‌کند یا همیشه او را با کت‌های چرمی گران قیمت دیده‌اید؟ هرچه بیشتر در مورد ظاهر شخص دریافت کننده هدیه بدانید، شانس خطای شما برای انتخاب و خرید عطری برای هدیه کمتر می‌شود. برای مثال، کسی که به لباس‌های مجلل علاقمند باشد، عاشق عطرهای تند و تیزی با رایحه‌های چوبی نیز خواهد بود.

قانون ششم: به حساسیت‌های فردی که برایش عطر می‌خرید، دقت کنید

ممکن است، شخص مورد نظر شما، که تصمیم دارید، یک عطر برای او بخرید، به برخی از رایحه‌ها حساسیت داشته باشد و بعضی از گروه‌های بویایی باعث ایجاد سردرد، بروز عطسه و سرفه یا ناراحتی‌های تنفسی برای او شود. پیشنهاد می‌کنیم، که پیش از خرید عطر به عنوان هدیه برای افراد حساس‌تر، حتما حساسیت‌ها و آلرژی‌های او را نسبت به رایحه‌های مختلف در نظر بگیرید. همچنین بهتر است برای این افراد، به هیچ عنوان عطرهایی را که دارای ساختار نتی پ​​​​​یچیده‌ای هستند، خریداری نکنید و عطرهای ملایم با ساختاری ساده را به آن‌ها هدیه بدهید.

انتخاب بهترین رایحه برای هدیه دادن

انتخاب عطر مناسب و هدیه دادن عطر، همیشه آسان نیست، به ویژه هنگامی که شما به فرد مورد نظر زیاد نزدیک نباشید و اطلاعات کافی از روحیات و علایق او نداشته باشید. برای انتخاب بهترین رایحه عطر، به عنوان هدیه، باید در مورد شخصیت شخص مورد نظرتان و علاقمندی‌های او فکر کنید. همچنین در مورد پیامی که می‌خواهید با هدیه خود بفرستید، نیز پیش از انتخاب عطر فکر کنید. برای انتخاب بهترین رایحه از عطرها در زمان هدیه خریدن، به نقش عطر در زندگی شخص مورد نظر خود نیز توجه کنید. همچنین درباره این بیندیشید، آیا می‌خواهید عطری که هدیه می‌دهید، به جنبه‌هایی از شخصیت فرد مورد نظرتان تاکید داشته باشد یا شما می‌خواهید الهام بخش او باشید و اعتماد به نفس و افکار خوب را در او تقویت کنید. به این ترتیب، پس از آن که با این توجهات، یک تصویر مناسب از فردی که می‌خواهیم به او هدیه بدهیم در ذهن‌مان ایجاد شده است و طبق دستورالعمل‌های اساسی در مورد انتخاب یک عطر مناسب پیش رفته‌ایم، زمان پرداختن به جزئیات خرید عطر فرا می‌رسد. رایحه عطری که به عنوان هدیه می‌خرید، باید لوکس، تاثیرگذار و ماندگار باشد. عطرهای مشهور از برندهای مشهور برای هدیه دادن یک شاهکار هستند، البته معمولا قیمت بالایی دارند. در این عطرها، روغن‌های معطر از سراسر جهان با هم ترکیب می‌شوند و در بطری‌های ظریف و رنگارنگ عرضه می‌شوند. هنگام خرید عطر هدیه، اولین قدم برای امتحان رایحه‌اش، این است که آن را روی یک تکه کاغذ امتحان کنید. در همان ابتدا آن را بو کنید. سپس چند دقیقه صبر کنید و دوباره آن را بو کنید. اجازه دهید، نوت‌های میانی و پایانی خودشان را نشان دهند. اگر پس از تست، هر دو بار از بوی آن عطر خوش‌تان آمد، می‌توانید به مرحله بعد بروید و سایر عطرهای مورد نظرتان را امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم